Pirr pirr pirr

Julen närmar sig, få se de är 16 snart 15 dagar kvar till julafton, och jag känner mig förväntansfull. Jag har alltid varit nyfiken inför julen. När jag var liten var det så pass att jag försökte luska ut vad jag skulle få genom att avslöja vad den andre skulle få av mig. Den finten gick aldrig, men jag försökte några gånger. Nu i efterhand förstår jag ju hur egoistiskt det var att avslöja det för att få veta själv, och jag vet ju att jag absolut inte skulle vilja veta vad jag skulle få, för de är ju att förstöra hela julklapps känslan.
Jag älskar julen, den är så mysig, hela familjen ( på 4 personer) samlas och vi umgås, väntar på att julbockarna ska komma (nej vi har inte tomtar, vi har bockar) och just den kvällen är väldigt viktig för mig. Utan den skulle inte mitt år avslutas på ett bra sätt. Familjen är viktig för man vet aldrig när den tillvaron man är van vid försvinner eller ändras.
Gud, jag blir sentimental bara jag tänker tanken.
Ingenting kan göra mig så lycklig som att spendera tid med min familj, det är inte julklapparna som är de viktiga på julen, de är sällskapet.
Jag vet att sällskapet kommer att ändras både på gott och ont, så därför är de viktigt för mig att ha den dagen.


Johan är i östersund fortfarande, jag trodde att han skulle komma hem i söndags, men så blev det inte. Planer ändras. och idag hade han köpt min julklapp. Och direkt jag fick den informationen så växte öronen så de blev som dumbos och tankeverksamheten började rulla igång igen. Vad är de? vad är de? vad är de? Jag frågade såklart inte vad jag skulle få, lite har jag lärt mig under åren, men jag va tvungen att fråga om de var ett stort paket, men de var det inte, de var två paket. Och två paket? de fattar jag inte.. hör de ihop dessa två paket? är de ett par skor? där skorna har ett varsitt paket? eller är de ett par örhängen i ett varsit paket? Jag kan sitta och undra jätte länge, herre gud, de finns så mkt man kan dela upp i två paket. Nyfiken! Men berätta inte!




Jag har inte varit rolig idag, jag har haft så många saker att tänka på så att jag har blivit matt, istället för att göra något så har jag kollat på första säsongen av men in trees, de är ganska många avsnitt.. och jag skulle inte kolla på dem nu, jag skulle ha dem på hdd och kollat på dem hemma i vemhån när jag inte jobbade, men men, man kan inte få allt här i världen. Så nu har jag snart spenderat alla mina lediga dagar med att inte göra någonting, inget som jag egentligen velat göra och de suger.. hårt.
På tal om suga så¨har jag faktiskt dammsugit hela lägenheten idag iaf, så jag slipper känna skuld för det.
OCH badat badkar så jag inte ska lukta karl under armarna, haha.

Nu måste jag verkligen hänga tvätten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback