Helhet

Helgen i helhet har varit lugn men med vissa påhitt.

På natten till fredagent kom johan äntligen hem och jag behövde inte längre sova ensam i sängen, Jag vet att de endast är 4 nätter som jag sover själv, men under de fyra nätterna är de så ödsligt och kallt. Ingen som ligger och håller om en och snusar en i nacken. Den känslan är så mysig och jag kan inte låta bli att sakna det,,

På fredagen klev vi upp tidigt och for till Ljusdal där Johan fick nacken fixad, som han har haft problem med i 6månader. Tog det lugnt och hade ett förbaskat väglag. En myskväll hemma stod på planeringen, dock fick vi besök av B och de stank alkohol,rök och unket när han väl gick så jag var tvungen att vädra, det var mindre trevligt.

Lördagen kickstartade vi med att johan fick frukost på sängen sedan ett besök till badhuset och blev kvar där tills det nästan skulle stänga. Jag älskar att bada där,de är så roligt att göra något annat, plaska runt i vattnet som små barn etc. Underbart.
Hasse bjöd oss på middag och grabbarna tog ett glas eller två till maten. Efter allt som glasen blev tomma desto större blev partysuget så mackan och frida samt uffe kom förbi. runt halv11 kom de på att de ville åka till Lofsdalen och hälsa på emelie och daniel. E och D skulle egentligen ha kommit till sveg, men de blev visst ett eller två glas till maten där också så då havirerade de planerna. Jag var chaffis (otroligt snällt tycker jag) och fick äran att köra hassen nya outlander..gaah, den va mysig den. (Men jag vill fortfarande ha en dodge caliber!)

Hemma hos E & D var det full fart, vi trodde inte att de var så mycket folk där, men tji fick vi. Det var redan i full gång med charader och skoj. Jag var dock redan trött när vi kom dit så jag försökte bara stå ut innan jag gav upp och åkte hem.. närmare 2 tiden.
Under dit resan så satt grabbarna och snackade i telefon hela vägen och på hemvägen sov dem. Elakt, där satt jag och va tvungen att hålla stenkoll själv.

Rådjur: 2 st
Hund: 2 st
Räv: 2 st
Hare: 1 st

Men resan gick smärtfritt och inga skador på varken bil eller väg, hehe.

Vi kom hem runt 3 tiden och jag hade självklart hosta så jag hade svårt att sova, sov max 2 timmar under den "natten" och steg upp vid 10. Dum som jag är så drack jag hostmedicinen som jag fick förut men fick hjärtklappning (något som min kropp inte tycker om i den) och hade därför inte direkt lättare att sova. Jag städade undan lite saker, diskade, tvättade och vek tvätten (hemmafru som amn är) och sedan kom hasse så vi följdes åt till badhuset (igen). Stannade så länge vi orkade lagomt tills dess att det var middag och direkt efter det så var Johan tvungen att åka igen.. Så nu längtar jag redan till torsdag,
Emelie och Frida gjorde mig och hasse sällskap under tv tittandet och nu är jag ensam och nervös införmorgondagen. Dags för arbete... utbildning inför arbete rättaresagt.

Håll tummen! godnatt.

P.s: jag återkommer imorgon med en önskelista inför jul, pass på ;) D.s

Kommentarer
Luz

Ja om jag kunde så skulle jag köpa nedanstående bil åt dej s. Men måste nog jobba 100år på Sykes innan jag kan ha råd me det haha. Lycka till me utbildning å jobb, vet att du kommer fixa det galant. Saknar dej, fis. Pussar!

2008-11-17 | 08:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback