En kväll..

På fredagen när jag och mor återvände hem var det dags att göra sig redo för en utekväll då de är avslutning på "storön" (folkparken som ligger här). Det är inte mycket som händer här i krokarna, och det är otroligt tråkigt att inse att utelivet här omkring är mestadels hemmafester då de "krogar" som finns här sällan arrangerar några utekvällar. Det brukar oftast vara att man samlas på den lokala pizzerian om det är helg och man är sugen på en öl eller två. Så nu när folkparken avslutar sommaren (med möjligtvist 3-4 event i bagaget) så var det många som ville ha en ordentlig kväll ute, jag själv var en av dem.

Jag var väldigt opepp på att överhuvudtaget gå ut då jag anser att dessa event som tidigare har hållits har varit väldigt tråkiga då de alltid är samma saker som sker. (ett dansgolv med band, ett disco golv och en fullpackad bar med uteservering) Men senare när Madde anlände så började hennes partyhumör smitta av sig på mig och rätt som det var så såg jag fram emot att dansa och ha kul. Det värsta var dock att M tog fram minthu flaskan och bjöd på shotts. Jag har sagt flera gånger att jag inte vill dricka för mycket utanville njuta av en trevlig kväll. Men då glasen fylldes så var jag dum och drack dem.. Mitt alkoholsinne är dåligt och min tollerans nivå är väldigt låg, så när vi väl tog oss ut så var fröken Kristina redigt påverkad. Vissa beslut får man verkligen ångra.

Jag hade en sådan ångest när jag vaknade imorse och insåg att jag inte hade särskilt starka minnen från kvällen, och jag har ingen aning om vad jag sagt till folk, jag kände mig mestadels som om jag inte hörde hemma där och därför känns det ännu jobbigare att jag inte kommer ihåg vilka jag träffat.
Jag ramlade, jag skrattade, dansade och pratade... Men vad jag sa, det kommer jag antagligen aldrig komma på.
Om jag var elak, sade något dumt, gjorde något dumt så ber jag om ursäkt.

När jag senare tog en taxi hem (tror det var vid 1 tiden) så hade jag väldigt ont i fötterna, jag hittade inte nyckeln i jackan vilket resulterade i att jag slet upp alla saker som jag hade i fickorna och lät dem falla till golvet och när jag vaknade märkte jag att min kortficka låg utanför dörren, kvar på golvet. Tur att ingen tagit den.
Jag var väldigt hungrig när jag kom hem så jag ställde mig och skalade potatis, kokade den och stekte en schnitzel.. Avancerad fylle-mat va? Dock lutade jag tallriken förmycket så mycket av maten hade jag spillt i sängen.. (men tagit upp de såklart)

Urk, det finns en anledning till varför jag sällan dricker, gårdagen bevisar att jag ska fortsätta hålla mig lugn.

Idag var en bakisdag som heter duga och jag låg i sängen länge, Luz gjorde mig sällskap och tillsammans hade vi 6 L cola att dricka.. Illa jag vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback