Passerat

I fredags dök min älskade syster upp bakom mig när jag jobbade, vi gjorde sällskap på Nyan och tog oss en lunch. Räksalladen där gör en verkligen mätt och belåten. När jag slutade så skyndade jag mig hem, men kom på att jag hade fått ett sms-avi att mitt paket från Halens hade kommit (Tyckte de tog lite väl lång tid innan man fick det) Och J♥ var lite bakis så han ville att jag skulle hämta med mig en pizza hem. Så jag skyndade mig på Ica och hämtade ut mitt paket (Tog ca 10 min för hon bakom disken gömde sig inne på lagret ovanligt länge) sedan skyndade jag mig för att åka till pizzerian och hämta J's middag. (Dock glömde jag det nästan så jag va tvungen att väda om, minne som en guldfisk?) När jag väl gått igenom mina fynd och bäddat sängen så hoppade jag in i duschen och for hem till Mor och syster.

Min syster ska åka bort till mexico i en evighet och därför känns det som om man måste spendera så mycket tid det bara går med henne innan hon åker. Jag har seperationsångest! När jag kom hem till Mor så serverades det otroligt god mat och en vän till familjen kom förbi och visade sin fångst som han gjort när han lade nät. Otroligt fina sikar (9st) och den största vägde 2,2 kg. De ni!
H hittade ett spel på min mobil som jag inte visste fanns (min nya fina mobil) ämligen guitar hero (fast hette annat på mobilen) Så det fastnade vi i först och sedan vid 21-22 kom vi på att vi skulle spela backpacker (sällskapsspelet, inte dataspelet) Och jag vann 2 av 3 städer. Jag älskar sällskaps spel men man blir så stressad när andra närmar sig de rutor man själv vill komma till.

På lördagen så tog jag sovmorgon och sov till 12, vaknade till strålande solsken och vi bestämde oss för att testa mammas nya spel: Fotbollskrocket. Så vi spridde ut pinnarna över en stor del av gården och sedan satte vi igång. Jag förlorade varje gång, hur svårt ska de vara att sparka en boll egenom en bana egentligen? Men de var jätteskoj! Anders kom senare på dagen och då spelade vi igen.. och jag förlorade varje gång då också.. Det var antingen mamma och syrran som tävlade om segern eller syrran och A. Oftast vann Systeryster. Grattis till dig! (Men jag ska träna upp mitt bollsinne igen ska du se... jag har ju lite tid på mig)

På lördagskvällen kring 21 åkte jag mot lägenheten igen med en sten i bröstet, jobbigt att åka därifrån varje gång.
Igår ösregnade det hela dagen så jag har inget jag kan berätta om det, förutom att jag fick panik när jag skulle lägga mig (som vanligt) och skrubbade badkaret skinande rent. Varför jag kommer på sådant på kvällarna vet jag inte?..

Jag hade en kanon helg. Så underbart att spendera tid med familjen och att vi bara umgicks hela tiden gjorde det mycket bättre. Jag struntade alltså i härdalsyran som var i fullgång. Och det var skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback