Tightened

Jag har precis kollat klart på "MIss Marple" som visades på Tv4, måste erkänna att den tanten och den serien får mig att känna ett lugn, jag vet inte varför men min gissning är att det är tackvare de tempo som allt händer i, de är inga våldsamma bang bang senaron eller så i den serien, de är ren tankeverksamhet som får henne att lösa mordgåtor.
Jag har alltid haft en förkärlek till kriminalserier och deckare, det är så intressant och absolut om man måste vara observant själv för att få de gömda ledtrådar som finns där. Det är lika med "Morden i midsomer" som de visade förut, som för ett tag sedan såldes tillsammans med aftonbladet.  Det kan ha någonting att göra med de faktum att de utspelas i en annan tid som också gör det mer intressant.
Men jag ska inte förneka att CSI (Las vegas så klart) också intresserar mig, trots att de har väldigt high tech utrustning för att ta fram bevis etc. Det är någonting med att hålla tankeverksamheten igång och mysterier som intresserar mig. Jag kan inte få nog av det!

Jag önskar mig en sak i julklapp redan nu (måste börja tidigt med min önskelista) ett cluedo spel! När jag va liten så förstod jag aldrig hur man skulle spela, hade svårt med reglerna där, men jag har aldrig lagt den önskan på hyllan att få lära mig de spelet. För visst var det en svensk serie som inspirerats av det spelet? Som hette nått med röda tråden eller så? Jag har ett vagt minne av det..

Jag hyllar deckar serier som inte bara är en massa bang bang






3 olika generationer av miss marple.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback