Äntligen?

Nu jäklar.. Idag har jag och J♥ data nördat på varsitt håll igen, så typiskt.. Men när man är arbetslös (jag) och väntar på/bävar för att åka på jobb (J♥) så försvinner lusten på att hitta på något skoj.. så jag har kollar på ally mcbeal (kollat klart på 1 säsongen, nu påbörjar jag nr 2) och J♥ har återgått till att vara en hängiven CS spelare. Det lustiga är att vi har haft ett trådlöst tangentbord+mus väldigt länge som har muckat gräl med oss ända sedan vi köpte den. Den har ingen liten vanlig USB sticka som ska sitta i datorn utan den har en liten dosa med lååång USB kabel och vad vi fattade så skulle den peka mot de trådlösa delarna och vi var skit förbaskade för den hackade och hoppade över bokstäver som vi skrev.. så vi har vridit på den där lilla dosan i evigheter (köpte tillochmed ett nytt trådlöst paket för vi orkade inte mer, vi skulle ha blivit flintisar båda två om vi fortsatt med det här åbäket) men det nya pajjade (helt plötsligt, efter 5-6 veckor typ) så nu har vi suttit med det här åbäket igen.. Och J♥ blev så frustrerad så han har möblerat om lite här i vardagsrummet, han hämtade de hederliga tillbehören med sladd.. så han va tvungen att flytta fåtöljen riiiktigt nära datorn och TV'n..

Men när J♥ åkte på jobb för helgen så tog han med sig bärbara (som jag sitter med när han är hemma) så jag var tvungen att sätta mig här i fåtöljen.. dock vägrar jag sitta så nära skärmen, så jag gjorde ett nytt försök till det trådlösa åbäket med dosan.. men vände den åt fel håll.. och nu fungerar det utmärkt!!! Vi har haft det vänt åt helt fel håll i ca ett halvår! Jag tror iaf att det löste problemet.. för nu kan jag sitta här och skriva utan att den hoppar över bokstäver etc.. Är vi helt bakom flötet? Var det såååå simpelt att lösa? Jag blir TOKIG!

Iaf det var bara en del av de roliga.

Jag tänkte att jag skulle ge mig i kast med att förstå mig på photoshop igen (försökte för läääänge sedan) så jag tog hem en test version av CS4, vilket kanske inte var så smart av mig då jag inte ens kan grunderna i photoshop? så jag satt och röck mig själv i håret och var förbannad för att det inte är en guid för idioter tillgängligt när man har musen över de olika knapparna.. Så jag gick in på google och sökte efter gratis bildredigeringsprog och hittade ett som liknar photoshop men är uppföljaren på paint som jag alltid använt.. som jag är van vid, stenåldersprogrammet alltså. Så nu kanske jag kan komma på hur f*n jag kan fixa en lite roligare design! Wohooo för mig!
Jag vill inte betala någon annan att göra min design (no offence) för jag vill ju lära mig vad f*n man gör? "om jag gör så här, vad ändras då?" Tur att man har blogghjälp tillgängligt. Haha.. och segt om jag muppar upp allt och måste börja om med allt igen.

Nu ska jag fortsätta kolla på ally, de har blivit intressant nu när nell (nelle?) och ling är med i serien! weeei!

Ps. Förvänta er inga mästerverk, jag kan ju knappt måla nagellack inom "linjerna" så... ja..  tålamod tålamod! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback