Nytt...

Igår vid strax innan 7 tiden så släntrade vi iväg mot kvällens högpunkt, när vi kom fram så stod de flesta utanför och väntade vilket är standard här, och de flesta stod med en öl i handen.
Vi slog oss ner vid ett bord och de slog oss att vi inte kände så himla många, och absolut inte jag.. Jag var typ yngst som var där under middagen.
Efter middagen (som varit väldigt rolig med mat, sång, skratt och lotteri) så gick jag hem till Ulrika som hade en liten "förfest" hemma hos sig. Efter ett tag så gick jag och Elin (som jag jobbade med i vintras på björnrike) tillbaka till festen.
Nu hade alla bord plockats bort och det var dans för fulla muggar. Jag tackade glatt ja till första dansen, dock hade jag gjort en felbedömning på alkoholhalten i dennes persons blod, så istället för dans så blev de vagganden och stående på ett och samma ställe.. (hemskt) Men för att inte vara oartig så gick jag med på en dans till (vett och etikett lektionen lärde mig att man skulle dansa två danser minst per kavaljer) dock ångrade jag det ännu mer för de blev inte ens vagganden.. utan bara benböj.. (? Hur tänker man då?) när den "dansen" var klar så höll mannen min hand så hårt och gick ner på knä, precis som om han skulle fria, och släppte inte handen, försökte dra bort den men de gick inte, så då ställde han sig upp och försökte sedan lyfta mig (vad faaan!) men då lyckades jag smita och sprang iväg ut i kylan.. resten av kvällen höll jag mig lååångt ifrån honom. Fick 3 danser till sedan kände jag och mor att vi var nöjd med kvällen och åkte hem.
Daniel kom precis när vi åkte därifrån och undrade varför jag stack innan en dans, men man får skylla sig själv om man inte pallar sig dit fören hela kvällen försvunnit.

När jag kom hem skrev jag med min sötnos Diana, saknar henne så mycket! Vi skrev en massa om hur skoj de skulle vara att ha ett hus tillsammans och bo där tills vi blev gammal och skruttiga. Och de fick min fantasi att flöda. Så jag kollade igenom ikea katalogen (den nya härliga katalogen) och började fundera hur mycket de skulle kosta att köpa allt nytt till ett hus.. jag kommer skriva ett inlägg med de efter detta.. med priser.. och se hur dyrt de skulle bli egentligen (räkna med skyhög summa) 


Kommentarer
Linda H - Hair & Make-up artist

Bruna ögon kommer vara klockrena till den skuggan!

2009-09-06 | 15:49:49
http://micromiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback