Sablar

Jahapp då lyckades man fastna i en annan serie då. Har följt Saras blogg ett tag nu och hon skrev inlägg om "True Blood" Jag har en hatkärlek till vampyr filmer och skräckfilmer. Hum.. svårt att förklara. Jag skrämmer oftast upp mig själv till en nivå så jag tycker att det blir för jobbigt att kolla på. Kan ha att göra med att min katt lyckades skrämma mig otroligt mycket när jag en sommar bodde i husvagnen. Husvagnen var ett sätt för mig att känna mig lite mer självständig skulle jag tro (parkerad 4 meter från ytterdörren). Men när jag låg och kollade på en skräckfilm så hoppade min katt upp på taket precis när det var som läskigast vilket gjorde att jag inte kan se på skräckisar längre, jag är på helspänn att något ska hoppa på mig eller dyl hela tiden. Mina nerver klarar de inte dvs. (Ännu värre när J eller ngn njuter av att se mig hoppa till)

Men iallafall: Jag tänkte att jag skulle se denna serie, iaf några avsnitt, och se om den verkligen är så bra? Och det var den.. har kollat på 7 avsnitt nu. (Jag borde ha städet jag vet..) Och jag kan inte sluta.. jag vill veta vad den där förbaskade hunden gör där..
Och en tanke: Om en vampyr biter en.. så borde deras saliv sopa igen spåren? Ju med att de är läkande? Eller? Så då borde de inte synas att man blivit biten?
Svar någon? Eller så får jag fortsätta att kolla och försöka luska ut det själv.

Vampyrfilmer /serier i detta fallet kan vara förbaskat bra, jag gillade Buffy när jag var mindre men de är ju ganska löjligt när man tänker efter. Och den här serien har tänkt igenom det mesta. Varför alla myter om dem kommit till etc. Och det är ju inte så jobbigt att Skarsgård är med dessutom.

True Blood rekomenderas av mig... trots att jag sitter och helst vill gömma mig i vissa lägen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback