Spöregn och torrt bröd

Vilket tråkigt väder det har varit nu i några dagar, urk! Och nu i skrivandets stund så vräker det verkligen ner, det dånar i balkongtaket.. Men jag måste väll erkänna att de är mysigt det med. Det tråkiga är dock att min älskade har åkt på jobb igen och jag har ingen att krypa ner hos inatt.

Igår när vi kom hem från svärföräldrarna så stank våran trappuppgång av surströmming, fine, det kan jag klara av men när vi öppnade dörren in till lägenheten och möttes av en starkare variation av den lukt som var utanför dörren så höll magen på att vändas ut och in. Jag har inget emot folk som tycker om surströmming, vi tycker ju alla om olika saker, men när man äter det inomhus och ventilationen i vårat hus är så dålig att allt de äter nedanför oss stinker i våran lägenhet, då tycker jag att man kan vara lite hövlig och äta surströmmingen ute på balkongen. Så nu sitter jag fortfarande med takfläkten (den jag monterade) i fullgång och inbillar mig att jag fortfarande kan känna surströmmingslukt här inne. Illa!
Håller jag på att bli galen?

Och nu såg jag att vi hade glömt stänga brödpåsen förut idag när vi åt frukost, roligt med torrt bröd? Tur att jag inte äter bröd när inte J♥ är hemma. Hehe. Eller nu ljög jag, jag äter visst bröd, knäckebröd.. men det blir ju aldrig för hårt, värre om de skulle bli mjukt... då är de inge roligt.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback