Tunisien 2008

I maj 2008 aå övergav min J mig och åkte till USA i två veckor med sin familj. Jag hade precis avslutat mitt arbete på supporten så jag hade ingen lust med att vara ensam hemma i lägenheten utan jobb, så jag kontaktade M och frågade om hon hade lust att ta ledigt och följa med. Som tur var hade hon det, så vi bokade en resa och for till Tunisien.

Jag har ju aldrig varit bra på geografi (allt som man måste minnas är jag dålig på) så jag hade ingen aning om vart Tunisien låg, Afrika kan ju lika gärna vara ett helt stort land för min del, I don't care!

Iaf: När man satt på flyget dit fick man fylla i en del papper, gå genom olika tullar och sedan var det bara att åka direkt till hotellet. Vi hade bokat en ospec resa men betalat lite extra så vi visste vart i tunisien vi skulle (kommer dock inte ihåg namnet på staden nu.. haha)

Det var hemskt att spendera en vecka där, hemskt. Visst, vi hade jätte fint väder och det va ganska mysigt hotell, men folket runt om hotellet var som galna, man vågade nästan inte gå utanför dörren, eller ja, man kunde inte kliva ur hissen utan att guide folk hoppade på en och ville att man skulle spendera sina pengar hos dem. När vi väl gick utanför hotellet så var det en gammal gubbe som vi mötte som sträckte ut handen och försökte tafsa mig mellan benen precis när vi gick förbi varandra :URK!
Så vi stannade på hotellets område, låg vid poolen nästan hela veckan förutom en dag då vi hade bestämt med två tuffa kvinnor på hotellet att vi skulle joina dem på stranden, dock blev det fult väder efter ca en halvtimme när vi kommit dit.

Men jag och M tog oss mod till att åka på kamel safari och spenderade en dag på sjön.

Det var en trevlig resa, men jag rekomenderar inte Tunisien, alla förföljde en och tiggde typ pengar och sa att de var våra pojkvänner etc. (Vi köpte till slut ringar för att säga att vi var förlovade och våra stora starka pojkvänner var på hotellrummet. Men de lyssnade de inte på)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback