My dream

Idag har jag inte gjort så mkt, jag har ingen ork att lyfta på rumpan så jag har spenderat dagen med att se senaste säsongen av "How I met your mother" och jag börjar bli riktigt frustrerad över att man aldrig får reda på vem som blir mamma till Teds barn. Jag är ju så nyfiken!

Utöver det så har jag kollat runt på internet, och vad gör jag då? Jo jag faller för frestelsen och shoppar saker.. TYPISKT! Det blir alltid så, jag borde absolut bli miljonär, men det blir svårt när jag spenderar alla pengar innan jag hinner spara dem till en miljon.
Men lite shopping är ju aldrig fel, jag får sådana fjärilar i magen då.. Men jag vet ju att nu när jag snart blir arbetslös igen så gäller det att jag börjar spara pengar. Men jag har påbörjat ett sparande för i sommar blir det noll shopping.. så himla tråkigt! Men jag ska samla på mig lite saker nu så jag har de i sommar.. hehe.

Har kollat lite hur man kan starta ett företag.. jag vill ju ha en egen sko och klädes affär, men i det här samhället som vi bor i är det svårt att få affärer att fungera, så jag tänker i en större bana.. Och jag vet vad jag skulle vilja ta in och sälja. Men då är det import vilket innebär tull, skatt, moms och en massa pappersarbete. Men jag ska nog prata med arbetsförmedlingen så man kan få lite bättre koll då det är otroligt tråkigt att läsa stycken från skatteverket och tullverket då det låter som advokatprat och det är svårt att få ett riktigt samanhang.




Kommentarer
Sara ~ Candis

Jag var sugen ett tag på att börja ta in Jessica Simpsons kollektion :) men tror de vill ha en större marknad än lilla sverige.



SV. :)) grönt är en så himla härlig färg. Ska bli skoj med paletten som hade alla de färger som man i princip saknar.

Nej jag har typ inga bilder på nya lägenheten alls :( fick en bild på en soffa och en säng, för de skulle han sälja. Han verkar väldigt speciell, men varför kan man inte ta lite bilder och skicka om man ändå är där och ska plocka ur lägenheten :P mongo!

Nej har inte hört nåt alls på jobbfronten tyvärr. Har sökt runt 15 jobb och fått nej ifrån en. Men förhoppningsvis blir det napp snart. Hoppas iaf.



Köpte du också paletten?? :D

Kramis

2010-04-10 | 21:25:15
http://candis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback