S city

Nu är jag hem-kommen från S-vall city. OTROLIGT skönt att vara hemma. Det tog lite längre tid att åka dit än planerat då vägen inte alls var så fin utan bara en massa gupp och jag har aldrig tagit den vägen till S-vall förut.
(Visste ärligt talat att det gick? men man lär sig ngt nytt varje dag) Jag kände mig som världens pratkvarn i början av färden, så jag lugnade ner mig en del kan jag säga.. annars skulle de nog be mig hoppa ur bilen.

Vårt första stopp var på en byggshop (XL?) och där mötte vi killen som lämnade över bilen till mitt förvar, vår nya fina baby! Sedan shoppades det lite inne på XL med VÄRLDENS LÄNGSTA KÖ!? och de hade endast en kassa öppen, den andra kassan var endast kontant betalning?! Shoppingstuket fortsatte in på Bauhaus och jag plockade med mig två orkideér och 10 L vit färg (endast 99:- för färgen!)

Till lunch var vi sugna på mc dondalds och sedan gottade jag mig i IKEA!
Men jag var duktig, jag plockade i en massa saker i vagnen, men sedan var jag tvungen att ha en diskussion med mig själv om vad jag verkligen behövde köpa.. så jag lastade ur endel saker.. och jag kände mig duktig ;)

När jag väl kom ut till bilen igen så spenderade jag cirka 20 minuter med att få in spegeln (som är 160) in i bilen, och bilen var fullproppad med gigantiska vinterdäck och jag antar att jag fortfarande är svettig. För antagligen gillar däck att rulla? och när jag öppnade ena dörren för att få bort ena nackstödet så rullade däcket så att jag inte kunde stänga dörren.. och sedan var jag tvungen att göra lika på andra sidan.. Jag tror STARKT att gubben som satt i bilen bakom mig skrattade gott när han såg en frustrerad Kristina kuta fram och tillbaka..

Men jag måste säga att Dodge Caliber är otroligt skön att köra OCH den är bensin snål! Typ som min lilla sockerbit! WUNDERBAR! så nu behåller jag nog den bilen också.. mehehe..



Passade på att ta ett allvarligt kort när jag hade tankat bilen, kolla mina fina solglasögon!


Hasse och Anna på XL och på väg in till Bauhaus.. Anna fick skjuts ;)

Fina nya familjemedlemmen ;) Underbar bil!

Mina inköp för dagen, bara bra saker och LITE saker.. duktig Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback