Fjortonde i åttonde.

Vilken skit dag det har varit idag. Precis som om allt ville gå fel idag så jag höll på att bryta ihop.

Det första som sker på jobbet är att vi inte kan ta emot kort i kassan, de går inte igenom. Kunderna blir skitförbannade på oss, precis som om vi skulle beställt de problemet?
Så höll det på under hela dagen, till och från.

En kund ramlade ihop och fick ett epilepsi-anfall. Jag satt själv i kassan och var närmast och försökte påkalla uppmärksamhet av mina kollegor och hoppade upp och ner och ropade att de skulle komma. Jag får panik i sådana situationer..Det är nästan som om min hjärna backar istället för att agera.
Men som tur var så kom ambulansen snabbt och hjälpte honom. Det enda jag kom på från min utbildning var att säga till att vi skulle fixa en filt över honom.

Sedan om inte detta var tillräckligt, så blev jag lurad av en gammal tant
Jag drog varorna, berättade vad de kostade, tog pengarna, slog in summan i kassan, såg vad jag skulle betala tillbaka, betalade tillbaka. Och då säger tanten att hon gav mig mer pengar?? Jag blev helt stum.
"Nej det gjorde du inte, jag fick ** och det står på kvittot"
Men hon envisades att hon endast hade högre valörer så tillslut var jag ju tvungen att ge henne mer växel tillbaka.
Men de visade sig senare att jag hade gjort rätt och tanten lurade mig. FAN OCKSÅ!


Jag tror att detta bevisade att det verkligen var min sista dag idag.. åååh!

Imorgon  ska jag ställa ihop mitt cv.. Nu jävlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback