Gaeng Ped Gai

Åh ÄNTLIGEN! Tsukii publicerade ett recept för några dagar sedan: Gaeng ped gai.
Jag blev jätte nyfiken då min favorit rätt i Thailand var tom kha gai och jag tyckte att dessa verkade vara någorlunda lika.

Iallafall så kom mor min hem idag från sin mini semester i stugan och då slog jag på stort och lagade Gaeng ped gai, till oss.
Men då jag inte kan få tag i lime blad och ajinomoto så bytte jag ut dessa mot en "Thai chili paste" (köpt i Thailand) och citrongräs och så skippade jag sockret helt då chili pastan är lite söt den med (och stark).

Rätten är otroligt god, så den kan jag absolut rekomendera, TACK TSUKII!
Mamma blev dessutom lite imponerad över min matlagning och sa att jag absolut kunde servera detta till J♥.
Oavsett vad så är nog detta min nya favorit rätt (förutom tom kha gai)

Vill ni ha receptet? Klicka här {Länk]



Mmm!!! Testa ni också, det är suveränt!

Kommentarer
livetoday - 52 kilo

va söt du är :)



det där ser otroligt gott ut :D LYCKA TILL MED ALLT!! hihi kram

2010-08-17 | 19:59:57
http://livetoday.webblogg.se/
Mosen

naw men vad söt du är :D Jag blir verkligen jätteglad. Det värmer verkligen.



Just det brödet jag har nu har jag köpt. Äter sällan bröd men hade en tjejkompis som skulle sova över och hon villha bröd till frukost haha. Men vanligtvis när jag bakar bröd så har jag i linfrön, kruskakli och finrivna morötter. Allt beror ju på vad man tycker om. Om du brukar baka eget så ta bort lite vetemjöl och ersätt med det andra så får du ett jääättesaftigt och gott bröd:)

2010-08-17 | 21:07:28
http://mosens.blogg.se/
AMELA

Så himla gott det ser ut, du får gärna skriva ner receptet till oss läsare :)

2010-08-18 | 09:34:42
http://shoetastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback