Just friends

Handling:

"Vän-zonen" är datinglivets absoluta skamvrå - och den är nästan omöjlig att ta sig ur! När väl en tjej har bestämt sig för att ni "bara ska vara vänner" reduceras du till ett fullständigt asexuellt föremål - som en lillebror eller en bordslampa! Får vi presentera Chris Bander (Ryan Reynolds). Highschool på nittiotalet var en pina: han var blyg, överviktig och hemligt förälskad i Jamie (Amy Smart), hans enda kompis och tillika en av skolans mest populära hejarklacksledare. Men när han äntligen hade lyckats samla mod nog att göra en framstöt, ville hon bara att de skulle vara vänner! I dag är Chris en asläcker skivproducent i LA och kan välja bland en uppsjö av vackra och villiga tjejer. Och när han plötsligt blir strandsatt i sin gamla hemstad ser han chansen att förföra Jamie en gång för alla.



Jag tyckte:

Filmen var väldigt undehållande, klantig och lite smått idiotisk (ibland). Jag gillar verkligen Reynolds i sådana här filmer. Min favorit karaktär i filmen är dock den yngre brodern. Om ni ser filmen kanske ni tycker som mig. Utöver det så kan man ju alltid räkna med hysteriska skratt när Anna Faris är med i en film, hennes karaktärer är oftast blåsta och klantiga, och denna filmen är inget undantag.
Filmen är lite förutseende, men samtidigt så är det scener i denna film som man inte har räknat med. Jag gillade den och jag tror att jag kan tänka mig att se den igen.

Betyg:

♥♥♥    / 5
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback