Min sminksamling - Ögon

Här kommer del två av min sminksamling, ögon.
Glömde helt bort att jag skulle visa den delen idag så jag skyndade lite, så var inte allt för kritiska mot mina bilder.




1. H&M, jätte fin skugga som jag brukar använda till att mätta min eye-liner
2. Sun kissed, highlighter
3. Sun kissed, eyeshadow
4. Sun kissed, eyeshadow
5. 2000 edition, inköpt på konsum eller dyl.
6. Kubiss
7. Kubiss
8. Kubiss

Min favorit här är absolut h&m's ögonskugga, men jag lyckas aldrig göra "sotade ögon" så därför får den tjänstgöra som "eyeliner mättare" ett tag till, men jag försöker och försöker. Skam den som ger sig ;)
Kubiss ögonskuggorna har jag inte fått kläm på riktigt än, de har ganska bra pigment, men det försvinner snabbt från ögonlocken, även om jag använder en krämig primer och mättar den med ögonskuggan..


1. Mac palett
2. Danni palett.

Älskar min palett från DANNI, blandad med både matta och skimmrande. Denna kostade 50 kr och jag hittade den på tradera, och det priset är den absolut värd!



1. e.l.f Brightening Eye Color - Nymph Dreams
2. e.l.f Brightening Eye Color - Pretty N Pink
3. e.l.f Due Eyeshadow - Butter Pecan 
4. e.l.f Due Eyeshadow - Mocha Swirl
5. e.l.f Eye Transformer


Mina favoriter här är Duo ögonskuggorna, då de har bra pigment, absolut den ljusa skuggan i mocha swirl. Eye transformer använde jag mycket i vintras men just nu under sommaren har den hamnat långt ner i lådan.

1. Olika eyeliners: Sun kissed, H&M, Isadora, elf osv.
2. e.l.f Cream Eyeliner - black
3. Forever living products, Sonja mascara - black
4. Isadora, glittrig eyeliner
5. Kubiss liquid eyeliner - black

Mina favoriter är e.l.f's cream eyeliner då den är otroligt lätt att applicera, dock torkar den inte, så man får vara försiktig så man inte får en eyeliner rand högre upp på ögonlocket. Om jag bill ha en eyeliner som torkar så använder jag mig av kubiss liquid eyeliner (kostar 20 kr på dollar tror jag) dock så håller den inte lika bra som e.l.f's cream.
Nu har jag testat elf waterproof eyeliner pen (längst ner av alla eyeliner pennorna) och jag gillade den inte, för tjock och lite för hård för min smak, gjorde nästan lite ont. Så nja, den får vara reserv.

Min mascara från forever living är underbar, den innehåller aloe vera och är helt farliga ämnen och ... metall? vet inte vad det är i vanliga mascaror men min nickel allergi reagerar på något i vanliga mascaror iaf. Så detta var den bästa julklappen jag någonsin kunde få ♥ så nu har jag flera liggandes på flera ställen.


1. e.l.f All Over Cover Stick
2. e.l.f All Over Color Stick
3. e.l.f Eyelid primer
4. e.l.f under eye concealer & highlighter
5. Maybelline cover stick
6. Isadora cover stick
7. e.l.f Tone Correcting concealer
8. e.l.f Tone Correcting concealer
9. Isadora blush highlighter

Älskar elf produkterna, de luktar gudomligt och funkar ganska bra, dock behöver jag använda puder på dem då de är ganska glansiga och det gillar inte jag. Nr 9 (Isadora blush highlighter?) lite osäker att det stod de på den då de mesta av texten är bortskavd och jag ser bara reflektioner av texten. Men iallafall så använder jag den som primer ibland, absolut om jag vill ha mycket färg.. likaså använder jag All over color stick som primer om jag känner att jag behöver det.



Sådär, nu får det räcka.. ska läsa igenom detta och se om det är någorlunda sammansatta meningar och sedan ska jag krypa ner till J.

Kommentarer
Sara ~ Candis

SV. De är verkligen öööverallt. Små äckelflugor :P

2010-08-27 | 11:41:32
http://candis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback