Time is ticking

Jag måste erkänna att jag var otroligt löjlig igår. Jag är hemma i huset just nu då mamma +hund är på semester i stugan och syster + karl är ute och far land och rike runt igår & idag... Så jag är fiskvakt... Hehe, snacka om ett hedersuppdrag ;) Ganska trist faktiskt då fiskar inte är särskilt stort sällskap. Men de är otroligt fina att kolla på, och när man kommer nära flockas de då de vet att det betyder mat. Smarta firrar ;)

Iallafall så satt jag uppe ganska sent igår och kollade på TV (True Blood) och när jag kokar tevatten så tycker jag att det låter som om någon rör sig i andra delen i huset (behöver jag nämna att jag är skitskraj?) men just då känner jag mig lite morsk och går runt och tänder lampor för att se om någon är där eller inte.. men ingen där.
Så jag släcker och fortsätter kolla på TB.
När jag sedan går upp för att lägga mig så tycker jag att jag hör ljudet igen och klarar inte alls av att morska upp mig igen utan skyndar mig upp till mitt rum och stänger dörren om mig och då kommer jag på att jag har ALLT på undervåningen.. men då var jag så skraj så jag sprang ner och fick tag på bilnycklarna och kutade upp igen och låste min dörr. Vet inte varför.. men jag vägrade acceptera att OM de var någon i huset så skulle de inte få sno min bil iallafall ;)

Anledningen till allt ljud som utspelar sig på natten är för att vi bor i ett gammalt hus.. timmer hus som rör sig lite då och då.. Och om jag är ensam hemma så blir jag helt 100 på att det är någon annan i huset. Jag brukar ta med mig något att slå med ibland också, för man vet ju aldrig?

Ja jag är riktigt löjlig ibland, men hellre lättskrämd än att inte reagera OM det skulle bli så någon gång.

Idag har jag plockat bär åt mormor åkt till S och gått på arbetsförmedlingen för att meddela dem att jag är 100% arbetssökande igen. sedan åkte jag runt på sveg och lämnade in mitt CV lite överallt. Jag är lovad jobb i vinter och de vill jag gärna ha, men jag har som sagt svårt med akassan nu så om jag får jobb tills vintern så kommer jag absolut inte tacka nej.

Nu ska jag åka till mormor med bären och sedan förbereda middagen som jag ska bjuda familjen på.
Hoppas verkligen att min hosta försvinner nu.


Tog mig en snabb brunch innan jag måste åka till mormor med bär. Kellogs special K är otroligt gott.


Kommentarer
livetoday - 52 kilo

det där ser gott ut :D måste lära mig att tycka om mjölk och flingor bara

2010-08-17 | 15:06:32
http://livetoday.webblogg.se/
Janina

jag älskar special k!

2010-08-17 | 15:37:52
http://janinaw.blogg.se/
Alisa Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Amor Vincit Omnia

SV: Tack för tipsen!:)

2010-08-17 | 18:51:47
http://alisagonzalez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback