Nu blev jag lite väääl

Nu blev jag lite väl bekväm och helt enkelt lat känner jag, jag har en hög med kläder som har legat mitt på golvet nu i en månad som jag planerat att jag ska lägga upp till försäljning på tradera. Dock är jag lite putt över att de inte brukar gå så bra för mina försäljningar där. Det KAN bero på att jag har en sjuk uppfattning om att kläder och saker har känslor och då får jag seperations ångest. Det betyder att de pris som jag får in för de som jag inte längre använder inte känns tillräckligt. Trots att det oftast är tillräckligt och ibland mer än tillräckligt. Antar att jag hindras av seperation ångesten redan och därför jag aldrig lägger upp dem.

Några av de dumma tankar jag kommit på mig själv att tänka:

"jag KANSKE kommer vilja använda de här jeansen någongång? trots att de är förstora/försmå"

eller:

"Ja den här tröjan har jag kanske inte använt på ett år.. minst.. men nu kanske jag vill börja använda den?"

eller:

"Åh jag kan inte sälja det här linnet, jag skulle inte vilja bli såld om jag var ett linne.. usch va orättvist"

Ja jag vet, jag är knäpp.. lite av en shopaholic dessutom.. så överflödet måste BORT.. Hörde du det Kristina? B-O-R-T.


Min morot just nu är att om jag säljer alla de här grejerna så har jag plats för nya saker ;) Weei!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback