Bad romance

Idag ville biljäkeln inte starta igen, men jag gjorde som vanligt och tvingade den. Om inte jag får sovmorgon får inte den de heller. Haha.
Dagen började lite stressigt, råkade sova 20 min förlänge så fick stressa till jobbet, men kom ändå dit först så de kändes bra.
Förstår dock inte varför folk ska snåla så mycket, om man tar sista sockerbiten varför inte köpa ny? Varför ska vissa alltid få betala allt? Jag bjöd kollegorna på lyxfika idag, då fick man frågan om de var köpt på dricks pengar, vadå för drickspengar? vi har inte direkt ett jobb som man får dricks på. Varje gång det finns fika där är de någon som köpt det för egna pengar, som en trevlig gest. Men denna person som jobbat där i x antal år verkar tro att det är fritt fram och att de går på företaget eller på dricks? Det gjorde mig faktiskt riktigt irriterad. Denna person köper såklart ALDRIG fika, thé eller sådant som den själv fikar. Nej nej, de är vi andra som får betala dennes fika. Det gör mig irriterad. Därför kommer jag gömma allt gott från denna person i framtiden. Bjuder man inte kommer man därför inte bli bjuden av mig. Så är de. Riktigt irriterad över att folk klampar runt som om de vet allt hela tiden, som om de äger stället.

Äntligen har jag fått det ur systemet.. baaah.. nu kan jag andas lite lugnare. Snart kommer jag ha dit en egen låda som de står "Kristinas" på och bara säga till vissa att de får ta ur den. Det låter löjligt men fan vad med pengar man gör av med för att någon annan snålar. Utgifter man inte borde behöva.

När jag kom iväg från jobbet smög jag in i Björnrikets skidshop och köpte ett linne+ de där jeans leggingsen som jag redan köpt en gång. Var tvungen att byta till en mindre storlek så nu säljer jag de andra paret.
Någon som är sugen på ett par riktigt snygga jeansleggings i 29" ? De är riktigt jeanstyg i dem, lite strech dock och snygga slitningar och sömmar? Inga bakfickor men dragkedja i benslutet och de var riktigt behändligt har jag märkt.. och endast tvättade 3 ggr (efter det att jag tvättar dem nu).. Nå? Någon som känner att de har 350 kr att lägga ut?

När jag kom hem väntade en urgod soppa på mig och därefter åkte vi till Vemdalen och bowlade på husky. Jag var chaufför, om jag hade druckit en öl hade jag nog somnat med klotet som kudde.
Mitt i spelet såg jag en bekant figur gå utanför den inglasade bowlinghallen och de tog kanske två sekunder innan jag kom på att det var MICKIS!
"Oh mickey you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey mickey!"
Fasiken vad länge sedan det var jag träffade honom blir väll så när man tar studenten tänker jag. Pratade lite med honom om hur livet leker och sedan var jag tvungen att fokusera på spelet igen.
Mickis och jag gick i samma klass i gymnasiet, sedan var han tillsammans med min älskling D. Så jag kommer alltid se Mickis som en av mina allra bästa vänner från gymnasiet.

Jag vann första omgången i bowlingen, syrran den andra och mamma den tredje. När hon fått till de rätta knycket. ;p Jag lyckades fixa en enda strike på hela kvällen och det intäffade på det sista kastet. Men jag hade jävligt bra linje på de flesta kasten, men dock har jag ingen styrka i armarna så de gick aldrig hela vägen. Skit också.
När vi kom hem tog jag fram mina frissör saxar och satte klorna i min älskade systers förstörda hår efter mexico resan.. Det blev nog kortare än vad hon tänkt sig, förstår inte riktigt hur de hände för jag klippte nästan inget i de nedre partierna av håret utan mestadels övre delen så de slitna håret där försvann, men ja.. jag måste ha klippt jävligt konstigt förra gången eller denna gången för jag hade inte planerat att klippa bort så mycket av längden. Men nu har hon fräscha hårtoppar och så satte vi i lite förlängningar dessutom så hon fick sin långa fläta som hon gillar.
Hon kanske lägger upp en bild sedan?

Gillade hårförlängningen/slingorna dock, de blev bra.. fiffight påhitt.



Men nu ligger jag och lyssnar på lady gaga och låten bad romance. Gillar verkligen den.. videon är dessutom underhållande. Tycker att jag känner igen lite moves från Michael Jackson i den videon.. Och dagens hyllning går till lady gaga och hennes härliga stil!

Visa lite intresse FFS!


Kommentarer
Luz

Men va äre för människa som tror att han/ hon ska få allt serverat av andra, betalat me alla andras pengar? Inte schysst så du gör helt rätt i att skaffa en Kristina-låda å säja till dom som får ta från den. Det är inget barnsligt me det, det är bara moget vuxet beteende. Ååh jag saknar dej massor när jag läser din blogg :)!!!! Puss puss

2010-01-10 | 11:22:02
http://luzzis.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback