Strömming

En solig dag vaknade jag till idag (igår), hur underbart är inte det? Dessutom hade de trillat in två sms under morgonen, ett från min älskling och ett från min älskade mami.
Iaf så skrev mami en fråga om vi skulle ta en tripp till kusten och försöka oss på fiskelyckan igen när hon slutat jobba. Och om ni aldrig har testat att fiska strömming så tycker jag att ni ska göra de då de är skit skoj!
Men iallafall så åkte vi från min lägenhet vid 14 tiden på dagen och kom fram vid 16-17 tiden tror jag.. men vi stod där bland ca 100 andra och försökte och försökte. Det blåste och jag blev kinkig när jag endast fått 3 st vid 18 tiden så jag gick till bilen och värmde mig.
Vid 19 tiden började det hända saker så jag ilade tillbaka till hamnen och se där, där fanns de fisk.
Vi stod och drog fisk i 3 timmar och lyckades fylla två 10L hinkar.
Jätte skoj!
Och nu har vi äntligen tagit oss till hemtrakterna och jag är helt slut i ögonen efter all vind-pisk jag fått under de här timmarna.
Men sådana här spontana saker är så roliga så jag blir varm inombords.

Inlagd strömming hoppas jag på nu under den närmaste framtiden, eller kanske stekt strömming? Mmm.
Nä nu måste jag tvätta bort all fiskfjäll som jag lyckats få överallt och krypa till kojs.

Tack mamma för en underbar dag!


Kommentarer
mor

Tack själv för att du vill följa med mig. Hade inte kommit iväg annars. Nästa ;O)) gång vet man att endera åker vi tidigt på morron eller också räknar man med att komma hem sent sent på natta. Älskar dig gumman.

2010-06-02 | 21:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback