Sunshine

Happy happy sunshine.

Har tagit mig ner till sommarstugan och gud vad UNDERBART det är! Kom hit på eftermiddagen igår och har spenderat tiden med att läsa "Sushi för nybörjare" av Marian Keyes men även solat en massa.

Idag har det varit otroligt varmt och skönt, jag kunde dock inte hoppa i vattnet och svalka av mig då jag trodde att fötterna skulle falla av (av kylan).. antar att det blir så om man ligger i solen/värmen hela dagen.

Vissa verkar tycka att man är lite knäpp i huvudet om man väljer att åka bort ensam? Vad spelar det för roll? Det är väll värre att vara så beroende av andra att man hellre sitter och väntar på att någon annan kan följa?
Fan, jag blir riktigt irriterad på när folk tror att det är synd om den som är ensam? Precis som om det vore en sjukdom? "följ med så slipper du sitta ensam.." Jag är glad över att jag kan njuta av att vara ensam, att spendera tid med mig själv.. vissa borde nog spendera mer tíd med sig själva. Sluta stressa, inse vilken tur man har som lever? Att spendera tid med sig själv är inte ett tecken på svaghet, utanförskap etc, de är ett tecken på styrka och självkännedom. Men det är bara vad jag tycker.. jag har det otroligt bra där jag är. Visst hade jag hellre sett att J♥ kunnat följa, men då han ska till V-ås på onsdag (imorgon) så kändes det inte som om det var en sådan bra idé. Åka fram och tillbaka över landet... Nej, då ser jag hellre att vi åker hit tillsammans sedan.

Ams rinde idag också.. verkade inte gilla att jag sökt en tjänst som endast är på 75%. Men om man inte kan på heltid på ett företag då? Jag vill ha ett jobb, ett välbetalt jobb där jag inte behöver sitta framför en dataskärm och få migrän på köpet.
Jag söker ju jobb iallafall?
Ska dit på onsdag (nästa vecka) och prata med dem.. BLÄ.



Kommentarer
Molly - MOLKAN.SE

Svar: Jo, fast på ett sätt (jag som är cyniker) tror jag bara för att det är för att de känner att slutet börjar närma sig och att de vill tjäna pengar, men visst.. det är ju mycket roligare för oss :)



Juli 2011 kommer andra delen. Hade de varit smarta hade de dragit ut på det ännu mer.. men men :P Ett halvår går fort!

2010-06-29 | 17:23:06
http://molkan.se
mor

Du är nog lik mig du. Visst är det skönt att bara va å få rå sig själv gumman. Ta hand om dig.

2010-06-29 | 18:26:02
Johan Eriksson

Skönt att du fick finväder :) Skulle velat varit där med dig fast må ju ha med mig Ulf ner till V-ås. Lova honom det. :) Men hoppas du får en toppen vecka ute i sommarstugan =D Så ses vi på Söndag med massa mys ;)

2010-06-30 | 01:02:56
http://charade.blogg.se/
Sara ~ Candis

De där såg ju inte lite härligt ut inte :P



SV. Att jobba i butik är såå förbaskat roligt :D och jag känner verkligen att det är något jag lätt skulle kunna jobba med hela livet.



Hehe de kallas photoshop :P min hy är iinte snäll mot mig.

2010-06-30 | 09:27:31
http://candis.se
Helena

Mäh, inte alls nå fel me att åka iväg ensam, herregud. Man behöver rå om bara sej själv ibland, det är härligt ju å visar på att man är stark nog å mår så pass bra i sej själv att man bara kan dra iväg. Men såklart så äre ju nåt fel på en då enligt många. Saknar dej massa redan :)!!!!! Puss

2010-06-30 | 12:23:19
http://luzzis.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback