Första andra tredje..

Hum.

Jag har legat deckad 2 dagar nu.. verkligen sjuk. Äntligen har det slagit ut! jag kallsvettas som en galning, hostar och snörvlar men jag är lycklig. För nu kanske det går över? Eller?
Imorgon fyller Ems år, hela 21 år. weei!
Vi ska äta middag hos svärföräldrarna och förhoppningsvist så blir det spelande på kvällen. Men om jag fortsätter att må så här vet jag inte om det är någon idé. Vill inte sitta som en snörvlande idiot på ems dag.. Men vi får se =) Ska inte dra några slutsatser nu.. 12 timmars sömn kanske kommer göra susen?

Men iallafall:

Jag har letat efter en provdocka i flera år. Vill sy egna kläder, tycker det är skoj. Gjorde en massa saker när jag gick i skolan, och nu vill jag fortsätta med det. Har ju en prima symaskin som jag fick av mamma förrförra julen och då ska jag bannemig använda den också.
Tror jag hittade en perfekt för 500 kr men den var i södermanland, skulle kanske gå att skicka den med dhl? de brukar inte kosta så mkt liksom. Annars kan man göra sin egna provdocka:

Alternativ nr 1:

Gammal tröja och en massa tejp:

Ta på sig en gammal tröja som man inte vill ha kvar, få hjälp att tejpa allt, som en mumie på överkroppen. Sedan klipper man upp den i ryggen och tejpar i hop den och fyller den med tidningspapper så har man en egen provdocka.. billigt och bra.

Alternativ nr 2:

Gips och gasbindor:

Skydda kroppen med gladpack, doppa gasbindor i gips och börja kladda på. När överkroppen är täckt med gips så måste man vänta lite så att inte allt faller sönder, därefter kan man klippa upp den antingen i ryggen eller i sidan. (Jag rekomderar sidan) fyll den med tidningspapper så den håller formen, där efter kan man fylla på lite extra med gips där man klippte upp den så har man ännu en variand av provdocka. (täck den med ett tyg så den inte förstör tyget du jobbar med, med gipsrester.

Alternativ nr 3:

liknande som nr 2, fast papemache.. alltså tidningspapper och tapetklister (mjöl och vatten som kokats ihop)

jag tror att papemache eller tejp fungerar bäst.. då jag tror att gipset kan bli lite mjöligt/färga av sig lite.
Men detta är mina 3 bästa tips på att göra en provdocka.



Kommentarer
Sara ~ Candis

SV. Haha jaaa eller om man är lat :D som jag är idag haha.



Ja de hoppas vi med. Jodå tror de går bra :) trivs gör han nog inte direkt eftersom han måste pendlar och bor på hotell hela tiden.

Jo man tycker ju det, men dom har ju redan bevisat att dom inte är direkt medmänskliga :P

2010-03-02 | 21:26:18
http://candis.se
Helena

Men guuud gumman, you made my day hahaha. Skrattar som en idiot åt att jag ser framför mej dej full me gips över kroppen HAHA. Men om du vill ha den från Södermanland så är Bussgods ett bra alternativ för dom kör ända hem till dörren om nån är hemma :). PUSS!!!!

2010-03-03 | 11:08:55
http://luzzis.dinturiel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback