Lunch

Nu sitter jag på lunch.
Köpte ett datorkort så jag har smygit mig in i datorrummet här på jobbet så jag kunde slappna av vid datorn ett litet tag. Vill inte gärna sitta och surfa på jobbdatorerna. Och om man äter snabbt så har man lite tid att stressa av med.

Har funderat lite på hur jag ska nå min målvikt till sommaren. Hittade en bra sida som jag kunde räkna ut mitt BMI på och ett ungefärligt fettprocent värde på. Och jag är absolut inte överviktig, tro inte det bara för att jag skriver om vikt här (Vikt verkar vara tabu belagt i sverige).
Jag är helt normalviktig, det är just det att jag gärna skulle vilja minska lite i omfång runt höfterna då det stör mig så fruktansvärt. Sedan vill jag ha tillbaka magen som jag hade när jag träffade J.
Jag vill trivas med mig själv helt enkelt, inte några större målvikter utan bara så att jag mår bra.
Dessutom skulle jag vilja träna mer så att jag vet att mitt hjärta är starkt och syreupptagningen är bättre. Hälsosammare helt enkelt.

Iallafall.
Jag väger 63 en bra dag och 65 en dålig dag (vilket för min längd är HELT normalt) dock vill jag minska 8 kilo i vikt till så att jag ligger runt 55-56 kg. (då vet jag att jag är nöjd och inte behöver oroa mig att jeansen sitter för tight ;)

Så nu ska jag planera lite saker som jag kan göra så att de kilon jag vill bli av med sakta och säkert försvinner.
Det känns bra. Iofs är det inte så farligt att vara kvar på den vikten jag har nu. Men som sagt. Jag satsar på att min kropp ska bli så bra som möjligt.

Det vore drömmen om de startade en afrikansk dans träning här, eller bara en dans träning så man får leka och bättre kondition. Men bor man i en håla så gör man!

Nu är det dags för jobb igen..
hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback