Sorg

Jag kan inte rå för att känna sorg idag när skådespelaren Emil Forselius har hittats död. Emil var uppvuxen i Tandsbyn (jämtland) och slog igenom i filmen "Tic Tac". Under 2010 kommer filmen "Wallander - indrivaren" ha premiär som tyvärr var Forselius sista produktion.
Emil Forselius hemsida kan man se de övriga produktioner han medverkat i och även en massa bilder.
Jag kände honom inte men jag känner sorg då jag tänker på hans familj och hans barn.  Det är inte lätt att stå kvar när någon försvinner.

Jag hoppas att hans familj kommer klara sig igenom sorgen, trots att det kan ta så lång tid att förstå.
Det kanske är konstigt att känna sorg för någon man inte kände, men att veta hur det påverkar en familj så är det ganska svårt att inte tänka sig in i deras situation.



Bild lånad från Emil Forselius hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback