Bokmal

Jag måste nog erkänna att jag är en riktig bokmal, jag njuter av att vandra iväg till en påhittad värld. Att låta fantasin bygga upp en värld runt omkring en, att omedvetet analysera en påhittad persons tankesätt. Jag njuter verkligen!

För tillfället njuter jag av twilight-sagan igen.. (6:e gången?) men jag saknar mina andra böcker, de författare jag följt i cirka 7 år? Om inte mer?
Två av dessa författare är Janet Evanovich och Marian Keyes.

Janet Evanovich's karaktärer är oftast lite klumpiga, sådana som drar olyckor till sig och som får en att dra på smilbanden, I love it! Jag har nästan alla böcker om Stephanie Plum som hon har publicerat, en eller två saknas i samlingen, resterande har jag samlat på mig under åren. Jag börjar oftast om när jag avslutat den sista och går om och om igen.
Hennes publicerade böcker kan man se HÄR och vill man köpa dem så kollar man in HÄR

Marian Keyes har olika karaktärer men tar upp viktiga saker. Alkoholism, drogberoende, skilsmässa, barnafödande etc. Listan är lång och jag blir helt uppslukad i hennes berättelser. Det bästa med Marian Keyes är att hon även skriver självbiografier, så man får gå henne närmare, förstå vart hennes idéer kommer ifrån.

Vill ni kolla närmare? Gå in HÄR.

Jag har nämligen varit in på Adlibris nu på kvällen och hittat ca 18 böcker jag vill ha, JAAAA ARTON BÖCKER! Så himla sjukt, men jag kan inte annat säga än att jag ÄLSKAR böcker.
Iaf är min önskelista gjord inför vintern, hoppas dock att inta allt kommer vara ute ur sortimentet när de nalkas för jul ;)
Totalsumman för dessa böcker blev ca 1466 kr, och om man tänker efter så är 1466 inte så mkt för 18 böcker?
Vad blir det? ca 80 kr boken? Och det är ju SKIT BRA!

Så nu ska jag bara skicka runt min önskelista och hoppas på att någon som känner sig givmild ger mig en bok eller två ;) Stöd de fattiga!


Kommentarer
Blue Velvet

Hejsan! Jag ringde upp henne igår och hon påstod att hon hade skickat jeansen i fredags. Så förhoppningsvis har jag dom idag. Tycket alltid det är jobbigt att behöva ringa upp någon för att kolla dom, det är absolut inte min stil. Blir liksom nervös att dom ska vara otrevliga. Men hon var jätte trevlig och ville att jag skulle ringa henne igen om det var några problem. =)

2010-05-12 | 12:28:32
http://bluevelvet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback