Sover ni gott?

Jag är riktigt förbannad.

Jag, som många andra, reagerar väldigt starkt på nyheten om den kille som i måndags skrev på internet att han hade bestämt sig, att han skulle ta sitt liv. Han hade planerat det, han berättade att han skulle låta sin webcam ta bilder varannan sekund när han var beredd att genomföra det, så att andra internetanvändare skulle få se.
De som läste killens meddelande kommenterade ganska omgående att han inte vågade, att han var feg, gav förslag hur han skulle göra.
Men vissa försökte iallafall hejda honom, men inga större försök gjordes.

Jag vet inte vad ni andra anser, men jag ser det som ett stort rop på hjälp. Den här killen skrev hur han skulle göra, att det skulle sändas via webcam och personer tar det inte på allvar? Vart är mänskligheten på väg om man inte tar sådant på allvar? Vad har ni för personer i er närhet om ni anser att detta är något att ta med en klackspark? Hela grejen med att visa det i webcam ger mig intryck av att verkligen vilja bevisa att han vågade. I vanliga fall brukar sådana beslut tas i ensamhet, i hemlighet, så att inget ska störa deras fokus. Men han ville visa andra att han vågade.
FY FARAO FÖR ER!

Jag kan inte acceptera att vissa hejade på honom, pushade honom att göra det. Ringde någon 112? även om man inte kan säga vart personen befinner sig så kan man med polisens hjälp ta reda på ip adress etc. Även om de kanske inte hade hunnit, så hade det varit ett försök. Ett försök.

En människas liv borde vara värd mer än så här?

Jag vet inte, men jag personligen blir illamående av att höra sådant, jag får panik. Jag skäms verkligen. Kan ni somna, sover ni gott? Har ni ingen moral, har ni ingen medkänsla?
Åh jag kan hålla på i timmar!
FY FARAO FÖR ER!

Han kanske gjorde det av egen vilja, men att inte visa respekt och lyssna till familjens vädjan bevisar bara vilka usla människor det finns. Kan ni för en gångs skull lyssna?
Uselt.


Kommentarer
Luzen

Jag bara svepte förbi den nyheten som hastigast men tänkte att "Fy fan, hur kan man å varför gjorde inget nåt?" Reagerar nu PRECIS som du. Du å jag har ju snackat lite om det där me självmord å det är fegt å själviskt som fan å det är förbannat sorgligt att folk inte vågar BE OM HJÄLP eller säja att: "Jag mår jättedåligt". Här är då en kille som skriiiiiker ut efter hjälp för annars hade han knappast lagt ut det på nätet i en video, aldrig. Men INGEN reagerade???? Man pushar fan inte på sånt, det är väl inget skämt. Ne usch, blir oxå riktigt riktigt förbannad x(..!!!!

2010-10-13 | 20:40:23
http://www.luzzis.se
月姫 Tsukii ♥

jag fattar inte. Nu inser jag verkligen vilka skitmänniskor det finns. De vidrigaste typerna som finns, någonsin. I vardagen snackar folk skit om den ena och den andra, vissa ta nästa steg och ställer till problem för andra. Det finns "psykisk sjuka" dårar som mördar utan att känna skuld. Och nu finns det till och med folk som skrattar åt någon annans död och gör narr av personen. Hur långt kan människor gå? tydligen finns det ingen gräns. Inte ens när man är död slipper man undan människors skit, utan tvärtom. De fortsätter att kasta skit på en. Jag blir så jävla förbannad bara jag tänker på det, heartless jerks. Det är dom som borde ligga i graven i dagsläget.



svar: Oj, moussen såg riktigt naturlig ut på dig faktiskt. Såg inte ut som du hade något smink på ansiktet alls! haha det var därför jag frågade :D Nä, nu är jag avundsjuk på riktigt. Fina du! Keep it in mind! <3

2010-10-14 | 00:39:39
http://tsukii.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback