Från barr till svall.

Rubriken ger intryck av en drastisk förändring, men så pass blev det inte.

På vägen hem idag så svängde jag in på Rusta och köpte hårfärg. Jag är allergisk mot hårfärg numera och måste vara riktigt försiktig med sådant. Dock såg jag att de sålde hårfärg utan ammoniak och tänkte att jag skulle testa det.
Jag kan färga mitt hår så länge inte medlet kommer i kontakt med min hårbotten och det är riktigt svårt att undvika men det brukar gå bra om det bara blir lite på huden. Och därför färgar jag bara mitt hår till min ursprungliga nyans så det blir fräscht igen och då behöver man inte vara nogrann vid rötterna då "utväxten" och det jag färgar blir i samma nyans.

Iallafall så tänkte jag visa en före och efter bild.

Före:



Kolla på topparna vad ljusa de är. och ni kanske kan se vilken skillnad de är mellan rötterna och topparna?


Efter:


Dålig kvalité på bilerna och dåligt ljus på sista, men man ser iallafall att det är jämt över hela håret nu istället.

Jag gillar det.


Kommentarer
Petra

skitsnyggt!

2010-09-05 | 20:03:31
http://urallasynvinklar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback