Beauty Tag by Alisa.

Hittade denna hos Alisa och tyckte att den var intressant:

1. Vilken foundation använder du?

Jag använder sällan foundation, mestadels för att jag inte gillar känslan av att ha något täckande på huden, men när jag väl använder foundation så använder jag E.L.F mineral foundation i olika nyanser så att det blir ner naturligt. Fantastiskt lätt på hyn!

2. Favoritconcealer?

Jag älskar Dream matte mousse concealer, den är riktigt bra enligt mig. Dock behöver jag knappt använda den längre då min foundation gör sitt jobb väldigt bra.

3. Vad har din hudton för undertoner?

Oj, hrm.. mer rosa än gul vad jag kan se, jag är tyvärr inte så kunnig på det området.

4. Din åsikt om lösögonfransar?

Jag tycker att det är en fantastisk produkt som verkligen kan framhäva ögonen, dock finns det "do and don't"s med detta och man ska enligt mig försöka få en så naturlig look som möjligt. Applicering och fransstorlek/tjocklek är en viktig detalj med detta.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?

Nej faktiskt inte, pinsamt.

6. Vilken är din favoritmascara?

Forever living products - Sonya mascara

7. Favoritapplikatorer?

Använder mig för mestadels av borstar och penslar från dollarstore, fina och billiga. Kostar 10-50 kr st.

8. Använder du någon primer?

Ibland och då använder jag en primer från E.L.F. Annars kan jag likagärna använda en krämig lipsyl eller liknande om jag vill att mycket

9. Favvoögonskugga?

Jag använder en palett som jag köpte via tradera (vet ej namnet just nu) och olika paletter och ögonskuggor från E.L.F

10. Favvoläppstift?

Känner mig ganska tjatig men favoriter enligt mig är NYX läppstiften och E.L.F mineral läppstift.

 11. Favvoläppglans?

Har inget favorit läppglans då jag oftast tycker att de är för kladdiga, använder hellre läppstift med lite lipsyl på.

12. Favvoblush?

E.L.F har fina färger

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?

Jag tycker att man kan göra otroligt bra köp, till exempel så kan jag rekomendera en bronzer som finns på Rusta. Stor förpackning och bra pigment. Nästan lika stor som Isadoras bronzer men kostar endast runt 50:lappen.

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?

Har väll önskat att jag gjort det flera gånger när jag sett foton av mig själv, men jag tycker att tips från bloggar osv räcker långt.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?

Spindelögonfransar är INTE att rekomendera, okej att man vill ha markerade fransar, sära på dem i sådana fall och kanske en fransmarkering?

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?

På mig själv föredrar jag neutrala färger, annars känner jag mig lite som en clown, men samtidigt avundas jag dem som kan kombinera färger så att det matchar kläder och tillställning.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.

Som ni kanske redan har förstått så älskar jag E.L.F, det är prisvärt, bra pigment, billig frakt och jag tycker att leveranstiden har förkortats ordentligt vilket är ett stort plus. Jag rekomenderar absolut deras produkter. Annars ligger Sonya mascaran på min top två-plats..


Kommentarer
Wysteriia

Den där har jag också fått :) MÅSTE se till o göra den imorgon :P

2011-04-05 | 21:33:07
http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback