Tradigt

Tradigt.. ett ord jag lärde mig för länge sedan. Ett ord som man absolut inte hör ofta här i norr. Men ett ord som faktiskt beskriver hur det är.

Jag har haft en lugn och skön helg. Jag tänkte ut igår kväll på husky, men då jag har haft 'min' vecka så har jag inte varit allt för pepp. Dessutom vaknade jag igår med huvudvärk och var otroligt lättretlig. Nej, då är Kristina inte trevligt sällskap på krogen.

Idag ställde jag klockan och åkte mot Vemdalen på förmiddagen. M och M (haha) har flyttat ur sin stuga uppe på berget och M ville ha hjälp att städa ur de sista. Nu håller vi våra tummar och tår att det går igenom 'besiktningen'.
Efter städningen skyndade vi oss upp på fjället och tog en premiärtur på snowboarden. UNDERBART!!!
Har verkligen saknat den känslan av att susa ner för backarna. Frihet.
Dessutom var det underbart i backen idag, så gott som folktomt. Söndagar är bra dagar i backen.



I går pyntade vi granen hemma hos mor och kokade gômm. Underbart gott.

Gômm är en god delikatess som vi har på vårat julbord varje år. Det tar ca 5 timmar att koka och smakar som messmör, fast godare.
Det är en sås med ostknölar i och allt detta, även ostknölarna smakar krämigt messmör..
Svårt att förklara och det ser inte gott ut, men smaken.. den är underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback