En ledig dag

Just nu är mitt schema lite kraftkrävande, är ledig som man ska, men är endast ledig onsdag och lördag och så har det varit nu två veckor och innan dess jobbade jag nästan 6 dagar på raken. Låter kanske bitter men så är inte fallet utan är bara helt slut i kroppen. Man tar ju vara på dagarna som man får vara ledig på, men samtidigt så hinner man inte vila upp sig. Men ja, i början av nästa vecka är jag ledig 3 dagar på rak så de kommer ju vara skönt.. åh vad jag längtar!

I går hade jag en underbar kollega som lät mig sluta dagen två timmar tidigare än normalt då de har varit otroligt lungt nu i två veckor [lugnet före stormen] så då tog jag mitt pick och pack, satte mig i bilen och reste lite norr över mot Ösd.
Diana är min allra käraste vän, bästaste bästa vän och hon flyttade till Ösd från Umeå nu i höstas. Så himla underbart säger jag då jag kan vara impulsiv och rymma dit lite då och då. Ösd ligger nämligen endast ca 2½ timmes bilfärd ifrån mig och det är ingenting!
Jag hatar att planera saker hit och dit flera dagar innan då planer oftast ändras i sådana fall, så nu kom jag på de i söndags/måndags att det vore skoj att hälsa på henne och de gjorde jag.

D bjöd på middag när jag anlände och sedan efter någon timmes jäsning i soffan drog vi oss ner till biostaden och kikade på "TRON" i 3D. Haha, D fick förklara för mig vad 3D är då jag aldrig förstått vad de innebär (jo, de är sant) och aldrig fått se en sådan film tidigare. Självklart lyckades jag mula i mig en popcorn låda och lite daim under tiden.. mums!. Dock tyckte jag att ögonen sved efter filmen? Och de blev väldigt torra? Är det bara jag som reagerat så på 3D? jag ska absolut se nya pirates filmen i 3d, kommer bli grymt!

Idag vaknade vi av att de borrade i huset 07 på morgonen [jävla idioter!] vi spenderade förmiddagen på stan och kikade efter lite rea-fynd. Nu när jag väl har tagit tag i min garderob och rensat ut.. så kommer jag på att jag ska shoppa lite extra så jag kan fylla upp den igen? Störd är jag.. och jag som gav mig själv shopping förbud?

Nu är jag trött så jag lägger upp bilder på mina fynd då istället.. P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback