Redo?

Jag insåg idag att mer än halva sommaren har redan passerat. Snacka om frustration när man inser att det mesta har regnat bort? Den fina brännan man skaffade sig utomlands har regnat bort? Ja jag bannar svensk sommar lite smått. Absolut när jag vet att det finns bättre solchanser på andra orter i sverige. Och så befinner man sig i Sveriges surhål? Nåväl, dessa bittra tankar kan en ny utlandsresa råda bot på.
Men då kommer man till bittra tankar nr två: min akassa har fortfarande inte accepterat mig som "behörig" till ersättning. TACK! detta betyder alltså att jag inte har fått någon lön eller ersättning sedan maj. och det har snart gått två månader. Tack för den.
Mina sparade slantar rinner bort från mig, hur ska detta gå?

Irriterationen växer och ja, jag får vara bitter och chokladsugen i 6 dagar till. Accepterat.

Nu till något roligare:

Idag efter jobbet kom Martin på besök och det livade upp mitt humör otroligt mycket.
Vi har druckit kaffe, pratat, kikat på scrubs och käkat popcorn.
Maria och Tomas var ute och rastade Ducatin (motorcykel) så de svängde förbi en snabbis vilket jag uppskattar. Och min älskade syster stannade till för att prata lite dessutom, världens bästa syster .
Fasiken vad skoj det är att bo i husvagn, jag får fler besök på en dag än vad jag fick i den senaste lägenheten. Jag klagar absolut inte på den förbättringen. Tvärtom, jag kanske borde bo i husvagn på heltid? ^^




Nu får det bannemig vara nog! I sängs med mig.


Kommentarer
Luzen

Man ska TYVÄRR inte förvänta sej för mycket av a-kassan du. Jag har fortf inte blivit behörig heller å min resa me dom började i augusti IFJOL!!! :O helt sjukt... pussss på dej <3

2011-07-22 | 18:05:17
http://luzzis.se
Caroline

Hehe det är bara o komma o joina :D hehe



usch jag vill inte ens läsa din första mening, vill aldrig att sommaren ska ta slut :p

2011-07-23 | 15:48:46
http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback