Rensa

Idag efter jobbet fick jag problem med att bestämma vad jag skulle göra för middag. Så tillslut valde jag att göra lax.. den svåraste fisken enligt mig. Problemet med lax är att jag inte gillar laxsmaken. Det mina vänner, är ett stort problem.

Dessutom ville jag rensa lite av det lilla jag redan hade i kylen så det var bara att försöka vara påhittig.
Resultatet? Helt ok! Ingen laxsmak.




Det jag hade att leka med: Potatis, champinjoner, ost, yoghurt, grädde, chili, charlottenlök och självklart: lax.

Nu måste ni förstå att jag är nybörjare i köket.
Därför hällde jag ner lite av allt i en ugnsform (förutom potatisen, den kokade jag) och valde att skippa yoghurten.
Tadaaa. {ca 175 grader, 25-30 min]

Inte det bästa receptet, eller maträtten. Men det blev gott och detta kommer nog bli min nödlösning fler gånger.


Kommentarer
Helena

gör det. det var väldigt uppskattat av gästerna som tyckte det var påhittigt och en kul grej :)

2011-11-07 | 21:24:28
http://helenaskvarter.blogg.se/
JOSEFINES.SE

såå gott !! :D

2011-11-13 | 17:57:57
http://josefines.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback