Z..z..z

ZUMBA!!

Sådär ja! Nu har jag fått skaka loss lite i träningskläder.. men det betyder dock inte att jag har koll. Nej, jag bara skakar, hoppar och vevar för glatta livet medans jag hoppas att det är i takt och att det är rätt kroppsdel som rör sig när den ska.
Men roligt är det!!
Madelene sa idag när vi var på väg ut därifrån: 'Man blir ju så lycklig!' och jag kan inte annat än att hålla med. Man går därifrån med ett leende på läpparna och det var verkligen behövligt!

Precis när M och jag fått av oss ytterkläderna hemma hos mig så ringer Madelenes M och säger att hennes bil vägrar starta.. alltså har den lagt av.. igen.
På med kläderna och brumma till M & G som står och kliar sig i huvudet och fattar nada.
Vi försöker det mesta för att få igång bilj*veln och den vägrar. Vi till och med försöker putta igång den. (vilket inte var det lättaste då det fortfarande är sämsta väglaget) Men nada.
Så nu står den alldeles ensam , rätt åt den.
Antagligen så är det något som tjorvat till sig med startmotorn eller någon jordfläta/kabel? Oavsett vad så tjurar den på en parkeringsplats inatt.


Nu har jag stått och skapat en broccolisoppa.. vilket inte var det lättaste.

1. jag kokade soppan i stekpannan..
2. att hälla mycket vätska från en stekpanna till en tillbringare... inte lätt!
3. Jag måste städa imorgon
4. jag hade inte buljong så jag slet upp ett nudelpaket och snodde kryddpåsen.

Det gäller att vara uppfinningsrik!!


(5. jag råkade skaka i alldeles för mycket chilipulver.. och då var det chilipulver från thai butiken. Inte att leka med..dessutom så varnade hon mig 'väääldig staaark!' Jo tack, jag märkte det!)



Men paketinslagningen igår blev lyckad iallafall.. så nu vill jag rota fram alla julklappar jag har införskaffat så att jag får slå in allt.. NU!!
Nej.. nu måste jag nog slumra lite inför morgondagens jobb och städande.
Men sedan.. ^^

Kommentarer
Caroline

Åh fina klappar!! :)

2011-11-28 | 20:47:53
http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback