Låt mig presentera:

'fanfar'

HÅRAKUTEN!

Åh vad jag önskar att jag hade lika friskt hår som vissa av de jag känner har. Tjockt och starkt, glänsande.
Men såhär på hösten/vintern så blir mitt hår frissigt och livlöst.
Gärna 'elektriskt'.

Därför har jag försökt mätta håret med olja så att det inte ska tappa sin glans och jag tvättar håret max varannan dag så att hårbottnen ska få producera sin naturliga olja. Men det hjälper inte nu.
(Visserligen har jag inte tålamod till att vänta allt för länge utan resultat heller..)

Så därför ska jag ge mig på: BALSAMMETODEN.

Någon som har testat den?

Det går alltså ut på att man skippar schampo och använder sig endast av balsam och t.ex. honung.
Visst låter det lite sunkigt? Men jag läste många bra omdömen för några år sedan, så nu ska jag absolut försöka.
(Vill du läsa om metoden? KLICKA HÄR)

Men då kommer vi till mitt första problem:

Innehållsförteckningen på de balsam jag har
"...Hittar du några ämnen som slutar på -cone eller -xane, mineral oil, petrolatum eller paraffinum liquidum?..."

svar: Ja.. ja..




Okej.

Jag har 3 balsam som jag tycker om:

Naturelle smultron, Aussie Lusciously light & Gliss Asia straight.

Dum och dummare!

Det bästa balsamet i den samlingen var Naturelle. Och jag som köpte två Gliss balsam idag.. typiskt.
Men iallafall så ska jag testa balsammetoden så får vi se vad mitt hår tycker om det.

Alltså MÅSTE jag köpa balsam imorgon igen, åh vad typiskt ;)

Kommentarer
Luzen

Ja jag körde på balsammetoden i nästan 3år och tyckte väl det funkade sådär. Jag fick iaf inte de resultatet jag ville ha å till slut va frissan enda räddningen. Nu kör jag på sulfatfritt schampo å balsam å en silkesproteininpackning. Kör på det 2-3ggr i veckan efter stränga order från min frissa som jag gick till första ggn i februari å sen dess har mitt hår varit friskare å glansigare än nånsin förr =)

2011-10-19 | 10:37:55
http://luzzis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback