30 day challenge - Dag 4

'Your views on religion'

Religion. Ja du, vad har jag för åsikt om det egentligen?
Jag fick frågan "Är du Kristen" av en barndomskompis för inte allt för länge sedan och jag blev alldeles ställd.
Första reaktionen blev "vad är kristen?".

Jag är medlem i svenska kyrkan, jag är döpt och jag är konfirmerad. Men jag kan inte säga att jag tror på någon gud. Men när jag blir rädd, när livet känns som om det är på väg att gå "åt helvete" så hoppas jag att det finns någon mening med livet.
Jag kan slänga ur mig en bön, en tanke till buddha, gnuggar buddhas mage (fråga inte varför?) böjer mitt huvud och hoppas att det ska ge mig tur.
Men ärligt? Religionen ligger inte nära mitt levnadssätt. Jag väljer att leva efter egen pipa, och hoppas att mina val hjälper, underlättar för min och min familjs framtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback