30 day challenge - Day 3

'Your views on drugs and alcohol'

Det är ett stort ansvar att berusa sig själv med både alkohol och droger. Man får sämre omdöme, reaktionsförmåga och kroppen reagerar olika på dessa medel.
Jag har aldrig tagit droger och jag kommer aldrig göra det om jag själv får bestämma.


Jag anser att detta är upp till var och en. Man måste ta det beslutet själv. Det värsta jag vet gällande detta ämnet är faktiskt grupptryck! Att andra inte accepterar att man VILL vara nykter. Att man kanske inte känner för att bli berusad. Vissa reagerar som om det är något konstigt med detta.

Jag vill sällan festa till det, hellre sitter jag och umgås över ett glas vin, bara ändå.
Men när jag festar kan det ibland bli för mycket och då hoppas jag att de vänner jag umgås med hjälper mig hem, tar hand om mig. För olyckor kan faktiskt hända vem som hellst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback