Counting down

Nu räknar jag ner, på fredag flyger jag och mams till Turkiet. Än en gång ska vi besöka Alanya. Detta blir min 4:e resa till denna stad och efter förra resan svor jag på att aldrig åka dit igen. Men här sitter jag nu, och smygpackar min nya snygga resväska.



I år ska vi bo på 'Blue star hotel' och det ligger ca 500 m från kleopatra stranden (alltså ganska högt upp i Alanya)men detta gör mig ingenting då man kan behöva ta sig en promenad på morgonen och eftermiddagen. Dessutom så har hotellet sin egna 'beach buss' som går ner till stranden om man skulle vara lat någon dag.

Vi bokade vår resa med 'All inclusive' vilket innebär att vi får frukost, lunch, fika, snacks, middag och nattemacka (eller ja, nattsoppa var det visst) på hotellet. Hur nice är inte det då? Dessutom får vi dricka hur mkt vi vill av det inhemska ölet, vinet och läsk. Även nere på stranden!? WOOOHO!
Känns som om det kommer gå otroligt bra att hålla i slantarna denna gången ^^
Hotellet har nämligen en egen del av stranden, så när vi har våra all inclusive band så får vi dryck och även lunch nere på stranden (dock inte i samma utsträckning som på hotellet).

Jag har lite panik i magen, känns inte som om jag är redo för puschiga människor igen.. men jag ska njuta av en härlig semester med min älskade mami.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback