Vilket kaos

Söndag, en söndag som inte gjorde det lätt för mig.

Vaknade vid 04 tiden av att jag drömde om ett hemskt telefonsamtal. Mor min låg på sjukhus. Jag blev kallsvettig och vaknade till liv, men insåg att handen som jag höll mot örat inte höll i någon telefon. Men för säkerhetens skull var jag tvungen att kika på inkomande samtal och se vad som var verklighet.
Somnade om lite lätt och vaknade åter vid 07. Ingen idé att somna om då.

Mitt på dagen bar det av mot Sveg åter igen, ville ta en fika med Madde efter det att hon arbetat klart för dagen och vi beslutade oss för batt ta oss en shoppingrunda på sveg. Åkte upp till Ytterberg och fotade omgivningarna igen (helt underbara vyer här uppe!) och när vi skulle åka tillbaka mot S märkte vi att stereon och färddatorn hade slutat fungera.
Shit!
Åkte på dollar och köpte nya säkringar (dollar har ALLT) sedan kom problemet att hitta säkringslådan som är väl gömd i min bil.. sedan var det problemet att få ut säkringen.
Efter mycket om och men så fick vi hjälp att få ut säkringen, som var hel?
Det hela slutade med att kära Martin fick leka räddare i nöden och fixa problemet.

Återvände hem sen eftermiddag / tidig kväll och nu har jag käkat äggröra med kantareller. Mums! Alla pratar om svamp just nu så det är ju själlvklart att fröken härmapa (dvs jag) också blir sugen på svamp?


Nu ska jag kika på The hills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback