Fantastisk chokladsås

Yum, big time!
 
Här kommer ett recept på fantastisk chokladsås som jag ramlade över för några dagar sedan.
Det är en jättegod chokladsås som passar både varm och kall.
Om man vill kan man göra som jag gjort på bilden, att förvara den i en burk i några dagar {kanske 2-3 dagar? beroende på hur den känns)
 
Du behöver:
 
1½ - 2 dl grädde
3 dl strösocker
4 msk kakao
1 tsk vanilj eller florsocker
ca 50 gram smör
 
Blanda strösocker och kakao i en kastrull (innan kastrullen blir varm), på så sätt får man bort klumparna som kan gömma sig i kakaon.
Häll på grädden och låt det koka upp. Koka på låg värme  så att sockret smälter/löses upp.
Klicka i smöret och teskeden med vaniljsockret eller florsockret.

Låt såsen svalna lite, då kommer du också se att konsistensen kommer tjockna lite.
 
Jag skulle kunna tänka mig att det vore gott med lite salt i såsen, eller kanske lite kaffe? Man kan leka väldigt mycket med smaker.
 
Hoppas ni kommer gilla den!
För de här receptet är så enkelt så att det sitter fast i min hjärna redan ;)

Kommentarer
Michaéla

Men muuuuuuums! :)

Svar: ja du måste testa!! Yum yum yum! :)

2012-08-16 | 10:26:03
http://michaelaarehn.blogg.se
Michaéla

Ja det ska jag verkligen göra, tusan vad gott det ser ut! :D ♥

2012-08-17 | 08:34:13
http://michaelaarehn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback