Vålkojan, fine dining

Jag vill inte erkänna det, men jag glömde systemkameran när jag och syster skulle på middag.. Så det blev fula mobilbilder istället.
 
 
Vålkojan
 
Min älskade syster frågade mig för nästan ett år sedan om jag ville följa med henne till Vålkojan på jaktbuffé, som sedan blev julbuffé {nej, så heter det inte? vad heter det!? ordtorka!). Iallafall så har tiden runnit iväg och nu tog vi tag i saken och bokade bord för två.
 
Som aptitretare blev vi bjudna på en smaskig morotssoppa med lite thai-influenser och en krispig brödbit med örtcreme.
Redan där förstod man att man skulle njuta av det som serverades.
 
Och vi blev inte besvikna!
Till varmrätt valde vi deras reninnanlår som serverades med kolbulle.
Jag har precis börjat uppskatta ren och det här slog allt jag har ätit, med hästlängder!
Fantastiskt vilt kött.
Det roliga är också att de har skrivit exakt vart köttet kommer ifrån vilket är riktigt charmigt enligt mig. Man vill gärna veta att det vilda köttet är vilt.
 
Redan här var jag mätt och borde ha klappat mig på magen och sagt tack för maten, men kocken rekomenderade deras Crème brûlée med jordgubbssorbet..
 
Behöver man ens kommentera det? Ni kanske förstår att den var fantastisk?
Den här Crème brûléen {CB}  visade hur en riktig CB ska vara!
Jag kan inte komma på en bättre förklaring, F A N T A S T I S K!
 
Jag är fortfarande mätt och jag är fortfarande lika salig som jag var igår, och nu har jag till och med sovit på saken.
Det ni!
 
 
Tack älskade syster som bjöd med mig på en fantastisk middag! Jag hade jättemysigt och kunde inte tänka mig bättre sällskap.
Du är fantastisk och jag älskar dig mer än vad ord kan beskriva! ♥
 
 
Vill ni veta mer?

Då kan ni gå in på Vålkojans hemsida .
Besöker ni Vemdalen så är Vålkojan ett måste, tro mig!
Deras meny hittar ni HÄR

Kommentarer
natalies.blogg.NO

Åh vad glad jag blir att någon läser iallafall! :D <3

2012-08-20 | 17:59:39
http://natalies.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback