My way

 
Förut gjorde jag många sådana montage som ovan, med flera bilder i en, och många filter användes. Men nu? Sällan.
Så idag slår jag på stort och publicerar en gigantisk bild! Ska det va så ska det va..?
 
Finns en anledning till denna bilden dessutom. Mitt trassliga, slitna barr fick sig en släng i färgburken igår.
Jag är {som jag alltid skriver trots att det egentligen inte spelar någon roll} allergisk mot just hårfärgning (och lite annat skoj) men trots det så kan jag ibland inte låta bli att försöka mig på en förändring.
Jag antar att jag i mitt huvud har en ungefärlig diskusion med mig själv:
"Jag tål inte.. jag gjorde det inte då, men nu kanske det är annorlunda? Bara jag inte nuddar hårbottnen går det säkert bra!"
Hmpft.. jo tjena. Det är jävligt svårt att undvika att få färg i hårbottnen när man färgar håret på sig själv kan jag tala om.. Absolut när håret är jävligt långt dessutom så att man har fullt schå att inte kleta in hela badrummet med creme.
Nåväl, jag har noterat att bara jag är jäävligt försiktigt så blir inte reaktionen så stark som den blir om jag masserar in cremen som bruksanvisningen säger..
 
Anyway, jag färgade/tonade mig med L'oreal Casting crème gloss #300. Den är utan ammoniak och färgen håller sisådär 6-8 veckor vilket känns perfekt.
Kändes nästan som om håret tackade mig efteråt.
 
Tyvärr så saknar jag mina honungsfärgade toppar.. surprise surprise ? men samtidigt så är jag nöjd med att vara riktigt mörk igen. I-landsproblem..
 

Kommentarer
Malin

Det är jättefint! Och du är jättefin :) Kram

Svar: Men tack finaste!! Massa kramar till dig!! <3

2012-12-11 | 21:55:25
http://molkan.se
Luzen

Snyggjävel!!!! <3 :)

Svar: DU ÄR!! <3

2012-12-12 | 11:05:38
http://luzzis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback