Charades husmorstips #2

Som ni kanske minns så råkade jag köpa ett par underbara pjux som var för små (igen).
Så nu tänkte jag ge ett husmorstips som oftast funkar för mig för att få dem större.
[Observera att man gör detta på egen risk. ibland funkar det, ibland inte. jag tar inget ansvar för om skorna blir för stora, förstörda eller dylikt.]

Nå, till tipset:




Man behöver:
Skorna, plastpåsar (jag brukar använda 4) och lite vatten.


Ta två påsar per sko, alltså dubbla påsar så att skon är extra skyddad om ena påsen går sönder.
Fyll ena hörnet av påsen med vatten, töm påsen på luft (sug ur luften så att det endast är vatten kvar)
Var noga med att inte spilla vatten på påsens utsida eller i skon, för då kan man dra sönder innersulan.
Stoppa ner påsarna i skorna, placera dem där du vill få skon större. (oftast i tå partiet)


Sedan är det bara att ställa in dem i frysen i några timmar (jag brukar ha dem i frysen medans jag jobbar, för då vet jag att de är genomfryst när jag kommer hem)

Sedan är det bara att ta ur påsarna ur skon, det här momentet kan vara lite knepigt då isen är en perfekt kopia av skons innersida.. det är även här man kan dra sönder innersulan om man har spillt vatten. Tar det emot när man försöker avlägsna påsen/isen så låt dem stå framme ett tag innan ni försöker ta bort dem.. slit inte i skon.

Sedan är det bara att testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback