Charades husmorstips #3

Ang skorna (igen)

Om man inte vill testa att frysa skorna med vattenpåsar & vill få hela skon större så har jag ännu ett ess i rockärmen:

Gå ut dem med tjocksockar!

Det betyder alltså att man får lida pin i en timme eller två.

[Observera att man gör detta på egen risk, jag ansvarar inte för om skorna blir förstora, förstörs eller dyl]

Jag har en underbar mormor som stickar tjocksockar åt mig varje jul och de använder jag konstant. Och dessa kommer även till användning om mina skor sitter för tight.
Jag drar på mig sockorna inuti skorna och tvingar igen blixtlåset (ibland får man gå runt utan att stänga skon helt ett tag innan man överhuvudtaget kan stänga blixtlåset, eller inte ens försöka stänga skon).
Om det blir så tight att det känns som om foten trycks ihop så är strumpan tillräckligt tjock.
Det gör ont, fötterna brukar domna bort och det blir varmt.
Men det funkar så gott som varje gång.
Men observera att detta oftast gör hela skon större. Om man bara vill ha tåpartiet större rekomenderar jag att man testar ispåsen först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback