Fika paus

Jag och Kelah spenderar de flesta timmarna om dygnet med varandra. Vi försöker lära känna varandra och just nu kliar det förbaskat mycket i tänderna för henne. Så nu ska jag, efter att ha läst lite tips, öva upp falsettrösten.
Vi har fått olika tips hur man ska göra om valpen biter en. I vårat fall älskar Kelah att bita i precis allt.
Om man säger 'Nej, fy!' När hon biter på inredning etc så reagerar hon. Men när det kommer till händer, fötter och kläder, ja då lyssnar hon inte. Så nu ska jag yla till och hoppas att hon förstår.
 
I övrigt fungerar det bra, men hon gillar inte att vara själv riktigt än så vi ska fortsätta göra små försök här och där, så att hon ser och förstår att vi kommer tillbaka och i vissa stunder: att hon inte är själv trots att vi inte syns.
 
Igår åkte jag till S för att träffa tjejerna ♥ över en fika på cineast. M U M S.
Dessutom var det riktigt trevligt att träffas igen och vi diskuterade allt som hänt under midsommar helgen. Haha.
Jag har fantastiska vänner. Alltid lika öppna och välkomnande och oavsett hur lång tid det går emellan gångerna vi ses, så har vi lika roligt varje gång vi ses.
Många skratt förlängde livet igår.
Jag köpte fantastiska muggar till mig själv också, som ett litet grattis till att jag har bestämt mig till 70% att ta tag i vissa saker.
Återkommer med mer info lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback