Socker och Citron scrub

Nu har det gått över en vecka sedan jag kom hem från Thai och jag är inte särskilt förvånad över att min hud vill förnya sig lite.

Så när huden i pannan började bli fläckig tog jag tag i det och gjorde en socker & citron scrub!

För att göra detta behöver man:

Bomullsrondell
Strösocker (kanske även fungerar med farinsocker?)
och Citronsaft


{Alltså väldigt avancerat och bökigt...?]


































Låt oss bli rena och fina:


Börja med att tvätta ansiktet med varmt vatten, ordentligt.

Blöt bomullsrondellen med citronsaften, ta en tesked med socker och häll på rondellen och sedan är det bara att börja skrubba!

Se upp för att få citron i ögonen!

Svider det på din hud kan det bero på att det är för starkt, så späd ut citronsaften med lite vatten.




Efter en scrub ser min hy ut såhär:


Jag ber om ursäkt för bilden med min använda bomullsrondell, den blev jäkligt äcklig! Men se så mycket dödhud den tog bort!
I LOVE IT! Dessutom smakar de gott om man råkar slicka sig om läpparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback