Thursday

Jag vet att jag tjatar om min älskade pälsboll, men det är precis som vilken blogg som helst, man skriver om det som berör en. Kelah berör mig, minst sagt.
So here comes:

Ni ska bara veta hur stolt jag är över min lilla tös just nu!
Vi blir lite osams då hon ÄLSKAR att bita på mina fötter/ben/byxor men nu ikväll höll hon sig ganska bra ifrån det OCH hon klarade av att gå i koppel!
 
Både jag och mams testade att gå med henne i koppel tidigare idag, men hon totalvägrade.
Så nu på kvällen innan vi ska sova så tog jag med henne på en kvällspromenad och hon lyckades vänja sig ganska bra med att gå i koppel! ♥
Först hakade jag bara fast kopplet och sprang runt lite med henne i hasorna. Men hon blev lite irriterad på kopplet då hon snavade på det hela tiden. Så när vi skulle springa hem igen så tog jag kopplet och det accepterade hon, antar att hon förstod att det gjorde det enklare att springa då. Så vi sprang en vända till och dessutom gick vi ca 60 meter extra där vi aldrig varit så hon fick lukta ordentligt och känna lukt vid 'mötesplatsen' där alla övriga hundar i byn stannar till.
Lite läskigt men hon klarade det bra! massa beröm och godisar och pussar.
 
Stolt liten tjej på hemvägen ska ni veta!
 
Imorgon ska jag hoppa in på jobb! Wonderful! Har saknat något att göra och saknar absolut jobbet! Arbetskollegorna! Att vara social! Yes sir!
 
Godnatt mina kära! Bäst att försöka somna ASAP
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback