Someone special



Visst vill man le med henne? Underbara syster.

Idag har varit, åter igen, en lugn dag. Vaknade till snökaos!!? men denna gången blev det som tur var inte 3 dm snö utan max 1 dm vilket smälte fort.
Jag och syster åkte till momma för att kontrollera hennes packning och dricka en kopp te eller två.
Momma är en riktigt smällkaramell! Hon vill bjuda på fika, mat, dricka och kaffe, ja allt! Det sötaste är att hon nästan blir förnärmad om man tackar nej till det hon föreslår.
Vi slog oss ner och fikade småkakor och någon kopp te vilket gjorde momma glad. Vad lätt det kan vara ibland!

Nu på kvällskvisten har jag klätt på systeryster då hon ska på dans, sminkat henne och fotat henne. Visst är hon vacker?
Det bästa är att hon lyssnar på mig! Vad roligt det är att ha en riktig docka att leka med! Nej skämtochsido, hon blev väldigt vacker och jag tror att hon kände sig bekväm!

By the way så lagade mamsen en OTROLIGT god fisk & räk soppa idag! Herreminje vad gott det var! Fänkål, tänka sig att det behövs i fisksoppan för att jag ska tycka att den är extra smarrig? Och helst ska det vara mycket rotfrukter etc så jag kan sysselsätta mig ett tag.
Hann dock inte fota den, den luktade alldeles för gott och småkakor håller en inte mätt allt för länge!

Nu: Film eller sömn? Lutar mot sömn.. tråkigt nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback