En klapp på axeln

Ja, en klapp på axeln är kanske inte att föredra just nu. Men mentalt så ger jag mig själv en klapp på axeln var femte minut. Det här var ett bra val.
 
Jag har planerat en tatuering sedan jag var 16-17 (?) , från det att min syster var tillsammans med en tatuerare.
Och nu när det äntligen var dags så var det en självklarhet för mig att vända mig till just den tatueraren jag litar mest på, samma person som väckte idén i mitt huvud för närmare 8 år sedan.
 
Motivet som jag tänkt på har självklart ändrats under åren. Från fjäril till rosor till andra blommor tillbaka till fjärilar.. ja listan är lång och placeringen har varit både här och där. Men det som kändes mest rätt för mig var en simpel, enkel text.
Stilrent, inga konstigeter.
 
Tanken bakom just den här texten är personlig och man kan säga att det är en påminnelse för mig. Wohooo! jag kan nog inte förklara hur nöjd jag är!
 
Jag har varit tvivelaktig gällande motiv, placering osv tills för ett halvår sedan då visste jag exakt vad jag ville och tog fram den fonten jag ville använda.
Jag har dessutom varit orolig för att jag ska vara allergisk mot tatueringsfärg då jag är allergisk mot både henna och hårfärg. Men nu valde jag att chansa.
Än så länge vet jag inte hur det går med det, men det verkar fungera bättre än henna än så länge iallafall.
Anledningen till att jag valde att chansa är att P berättade för mig att hans tatueringsfärg innehöll endast 3 saker vilket kändes lugnande och då valde jag att avstå både pricktest och att ha färg i armvecket.
 
Jag är glad över att jag har väntat så länge som jag har gjort, annars hade jag nog haft en och annan tattuering som jag i dagsläget inte alls skulle varit lika nöjd med. Nu hoppas jag att jag kommer fortsätta älska den här så mycket som jag gjort hittills.
 
Vill ni kika in studion där jag tatuerade mig? Klicka HÄR

Kommentarer
emelie

Min mor avrådde både mig och min storebror från att tatuera oss (vi båda är dock tatuerade idag, flera gånger om), då vår far var extremt allergisk mot just tatueringsfärg.

Men hans tatueringar gjordes ju några år tidigare och färgen har gjorts om sedan dess, så jag tror att man löper mindre risk för att vara överkänslig mot den idag.. Något att hålla tummarna för iallafall :-)

Kan ju berätta att det gått bra för både mig och min storebror, så jag hoppas att det går bra för dig med :-)

2012-10-26 | 23:14:04
http://makeitalone.blogg.se
NATALIE

det ser fint ut! jag förstår att du är nöjd! :)
svar: tack för din värmande kommentar! :D

2012-10-27 | 06:56:51
http://naataali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback