The lucky one

Please take my dreams away..
 
Det finns en anledning till varför jag är tyst åter igen.
Jag har ingen ork att starta datorn, jag har ingen ork att resa på mig och jag har ingen ork till att skapa kontakt med någon.
 
I måndags skulle jag äntligen få jobba igen och på vägen till jobbet körde jag på en älg. En stackars älg som dog utav sina skador.
Och det som har skrämt mig är det faktum att det kunde ha varit jag. Jag kunde ha dött.
Istället lyckades jag klara mig utan en skråma.
Jag är stel och har lite ont här och där, men jag lever.
 
Det låter kanske löjligt och att jag gör en höna av en fjäder. Men jag har insett att det är riktigt farligt. Jag trodde att det aldrig skulle hända mig och att jag var näst intill odödlig. Det är jag inte.
Jag sitter och stirrar hela dagarna och hatar tiden för att den helt plöttsligt går för sakta.
 
Jag ska jobba imorgon. Jag hoppas att det får mig att släppa det här och komma ur min skyddsbubbla.
 
Imorgon ska jag jobba och på fredag åker jag till stugan igen. Älskade Diana ska åka och möta mig i B så att vi ska umgås i stugan hela helgen! ♥
Det ska bli så skönt att skratta och prata som vi alltid gör, det ska bli skönt att slippa prata om det som hände i måndags och det ska bli skönt att få gå vidare.
Det som ska bli det bästa är att få umgås med Diana. Min älskade underbara Diana!
Förstår ni hur L Y C K L I G jag är tack vare det?
 
Inget får hindra det här, inget!

Kommentarer
G

Åh vad otäckt, tur att du klara dig så bra! Man blir så rädd när man förstår vad som kunde hänt...

Jag var med i en bilolycka på motorvägen för ett halvår sen och känner mig fortfarande rädd. För allt möjligt..

Ta hand om dig!
Du har en jättefin blogg :)

Svar: Hej G. Ja man blir riktigt rädd och jag tror inte att jag kommer känna mig lika avslappnad som förut på väldigt länge. Antar att det är normalt. Men man kan ju inte oroa sig för att det ska hända något heller, då kommer man ha riktigt ont i kroppen :)
Tack det var riktigt snällt!

2012-10-04 | 09:23:16
mamma

Du är verkligen värd en helg med D. Å jag är jättetacksam att det bara var plåten som skadades.
Älskade dotter. Kör försiktigt bara å ha de jättekul.

2012-10-05 | 08:34:38
emelie

Skickar en styrkekram!
Tur att du klarade dig nästintill oskadd!

Svar: Tack Emelie! <3 Skrämmande när man börjar förstå allvaret :) Kramar

2012-10-05 | 16:25:57
http://makeitalone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback