A grey area

 
Vi är hemma från stugan och jag längtar redan tillbaka. Varför kan man inte vara på två ställen samtidigt?
Iallafall så hittade jag en pälspläd i en affär när vi skulle åka hemåt igen. Syns kanske inte så bra på bilden (även denna bilden togs i kasst ljus.. att jag aldrig lär mig!) men den är riktigt fluffig och fin. Dock är den liiiite för smal för min säng (fast ja, det är ju en pläd.. inte ett överkast egentligen) men jag kunde inte låta bli att köpa den. Har suktat efter en pälspläd/överkast i flera år och nu har jag ett.
 
Just ikväll är jag riktigt förbannad och ledsen då det har förekommit djurplågeri/stympning/misshandel/lemlästning av ett sto här i trakten.
Hur man kan ge sig på en annan varelse på det sättet som den här personen har gjort är helt oförståligt. Det spelar ingen roll om det är ett djur eller människa, man ska inte skada någon på det viset. Och absolut inte ett försvarslöst djur. Helt oprovocerat utföra en vidrig handling som ger men för livet, som kan vara livsfarligt och som inte har ett syfte? Jag är riktigt chockad över att sådant verkligen sker. Att någon har för avsikt att skada något så oskyldigt, vackert och hängivet djur är utom mitt förstånd. Jag är alldeles kall av avsmak och rädsla.
Vad kommer härnäst?
 
Jag hoppas att de får tag på den jäveln och gör något lika hemskt tillbaka.
Jag vet att jag precis har skrivit att det inte är acceptabelt att göra en sådan handling på en levande varelse (inte död heller för den delen), men jag blir så arg att jag utan tvekan skulle kunna blunda för den detaljen.
Jag känner ett växande hat, en ilska som gör att jag själv skulle kunna göra samma handling tillbaka på den personen, för den förtjänar det.
Den har provocerat mig, oss, till att vilja utföra en sådan handling på förövraren.
Just den delen hamnar i en gråskala, vad är rätt och vad är fel?
Sådant får mig att vilja ta tillbaka "ett öga för ett öga"-regeln och vässa kniven, få den personen att "veta hut"! Och visa för övriga perversa individer att sådant inte är okej.
 
Jag kan tillägga att stoet antagligen kommer att klara sig, men det kommer inte den här individen göra om samhället får reda på vem hen är. För den personen har precis visat att det inte finns några humana gränser.
 
 
Sådär ja, nu har jag fått spy galla över det här.
Skönt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: [publiceras ej]

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback